A The Verge-nek adott interjút Phil Schiller, az Apple vezetője, aki elárult néhány megjelenő ficsört a jövő heti WWDC előtt. Ilyen még nem volt.

fullsizerender_1.jpg

Elárulta például, hogy a történelemben először az iOS App Store hirdetéseket fog megjeleníteni a keresési találatok között. Mint elmondta, eleinte ellenállt a cég ennek a gondolatnak, de aztán kitaláltak egy olyan finom módszert, amivel valójában mi leszünk csak igazán boldogok.

Hát én nem tudom, én konkrétan felkúrtam magam rajta, amikor ezt olvastam. A hirdetések behozása a keresési eredmények közé _csak_ _a_ _pénzről_ _szól_. Hagyjuk már, hogy igazából nekünk jó. Ahelyett, hogy még keményebben dolgoznának a jobb algoritmusokon, hogy jobban demokratizálnák az App Store-t, hogy kizárnák a távol-keleti biorobotok hamis értékeléseit és a trükkök százait, amivel egyesek feljebb kerülhetnek a sorban, intézményesítik a kapitalista felosztást, és a pénzes cégeket részesítik előnyben. Mindezt csakis a profitért, amiből így is nagyon-nagyon sokat fizetünk nekik.

Épp azért, hogy ne legyenek Google.

Itt lehet olvasni a Search Adsról.

Egy másik változás, hogy az az app, ami már a gépeden van, nem bukkan fel neked az ajánlott szekcióban. Ezt fejlesztették le, és ezt kellett külön kiemelni. Egyébként ugyanez milyen hasznos lenne Apple Music-on is: jelenleg, ha neked megvan egy előadó teljes életműve a telefonodon, csak azért is feldobja a For You szekció, hogy ismerkedj meg ezzel az előadóval.

Az Apple hozzányúl a bevételelosztáshoz is, igaz, itt engedékeny irányba mozdul. A szokásos 70-30 helyett 85-15 arányban osztja fel az előfizetéshez köthető szolgáltatások bevételeit a cég az egy évnél régebbi előfizetések esetében. Ezzel segíti elő, hogy az előfizetéseket kínáló nagy és fontos vállalatok szintén jó kedvvel csatlakozzanak az Apple üzletéhez, hiszen számukra a 30 százalék leadása kifejezett veszteség. De csak az olyan szolgáltatást jutalmazzák 85-15-tel, amik képesek megtartani az előfizetőket. Ősztől lép életbe az új regula.

Schiller beszélt a gyorsabb review folyamatookról, amivel kapcsolatban kikötötte: a appok kódjának átnézése nem marad el. A benyújtott új programok felét 24, 90 százalékát 48 órán belül átnézik.