Belefutottam a középkorú férfiak egyik nagy szívfájdalmába. Horkolni kezdtem.

Na, én jól ellennék ezzel, de mivel a feleségem mellettem alszik, ezért rendszertelen időközönként (egyszer előfordult - a szerk. felesége) arra ébredek, hogy rámüvölt, amire felébredek, és oldalra fordulok. Ahol aztán horkolok tovább nemsokára.

Üvöltésre ébredni nem jó.

Csapó kettő. Kaptam egyszer egy spamet, amiben az alábbi kép nézett rám:

h_1.png

Rögtön eszembe jutott, hogy kipróbálom, hátha működik ez a baromságnak látszó dolog. Mármint a módszert próbálnám ki, nem a ló*aszó bilincset. Azt gondoltam, hogy erre egy Apple Watch tökéletesen alkalmas lehet hardvernek.

Le is rántottam pár horkolásgátló iOS-alkalmazást, hogy ismerkedjek a piaccal, ami a franciaágy feltalálása óta eléggé kínálatgyenge. Megnéztem párat. Általában ingyenesen letölthető, de igazán csak egy upgrade után használható appokról beszélünk, élükön a SnoreLab-bel, ami 7 eurót kér a teljes verzióért. Ezek nagyjából ugyanazt tudják: éjszaka elindítod őket, lefele fordítod a kijelzőt, ettől az a háttérvilágítás offol, a program pedig felveszi az éjszakai hangokat. Reggel látod a hanggörbét, hol csúsztál át horkolásba, mennyire volt ez hangos (a csúcs az "epikus" kategória), és vissza is hallgathatod a művet. Egyes appok hangjelzéssel próbálnak ilyenkor felébreszteni, ami egyrészt egyáltalán nem működik, másrészt nincs értelme, mert ha hangos, mindenki mást felébreszt rajtam kívül a szobában.

screen_shot_2016-04-08_at_15_04_02_1.png

Adja magát, hogy a csuklómon lévő óra kocogtassa meg a karomat, hogy hé pajti, vegyél vissza. Mint a fenti képen, csak egy más nálam lévő eszközzel, meg egy jó szoftverrel. Az Apple Watch-csal.

Mi a probléma? Az egyik az, hogy az Apple elképzelése szerint éjszaka töltjük a Watch-ot, amit aztán napközben hordunk. Mondhatjuk, hogy kit érdekel, mit gondol az Apple, úgy használom a cuccot, ahogy én akarom, nem?

Vannak a "klasszikus" mondatok. Egy egy klasszikus kezdő Apple-júzer mondat, aki nemsokára rájön.

Az iOS appok egyike sem támogatja ugyanis az órát. Egyikhez sem találtam Apple Watch kiegészítést, hogy lefuttassa az 

IF hangerő = epikus THAN bekapcsol Taptic Feedback UNTIL hangerő = kevésbé epikus 

kódot.

A Taptic Engine használata ugyanis nem lehetséges ilyen módon, külső fejlesztőknek, ráadásul az egész úgy van kitalálva, hogy igazán csak a felemelt kéz aktiválja a watchOS appot, és ekkor van több lehetősége a programozónak.

De szívesen venném, ha egy nálam hozzáértőbb Apple Watch programozó hozzászólna, és elmagyarázná, hogyan fejleszti ki ezt az appot mégis nekem. Bár igazából ez az Apple érdeke lenne: meredeken megemelkednének az eladások egy ilyen ficsörtől, hiszen hirtelen a feleségek elkezdenék felvásárolni a készletet a férjüknek. És az okos kereskedő tudja, hogy a nőt kell meggyőzni ahhoz, hogy igazán elterjedjen valami.