Az Apple videós straming szolgáltatása már vagy öt éve a pletykák célpontja. Először az volt, hogy lesz, aztán hogy nem tudtak megállapodni a csatornákkal, aztán sokáig ez volt az állítás, majd nemrég azt rebesgették, hogy a versenytársakhoz hasonlóan az Apple is saját tartalom előállítását tervezi.

Hiszen az exkluzív, csak azon a platformon elérhető tartalom akár egy szegényesebb választékot is simán elad a vásárlónak. 

Na, most meg az történt, hogy az Apple simán bejelentette a New York Times-nak, hogy dolgozik egy hasonló projekten Ben Silvermannel és Howard T. Owensszel, valamint a rapper Will.i.am is benne van a buliban.

Nem arról van szó, hogy az Apple egy mozifilmet készítene, még csak arról sem, hogy a Game of Thrones-t szeretnék megközelíteni egy sárkányos-szexelős műsorral. Az Apple első kísérlete inkább tűnik egy marketingkampánynak, ugyanis az app ökoszisztémával foglalkozna. Azt mutatná be, az alkalmazások milyen mélyen átszövik az életünket, vagy valami ilyesmi.

Hogy valami képünk legyen, nézzük meg a tegnap közzétett reklámjukat, itt már kikacsintanak ránk arra vonatkozóan, hogy mi készül:

Ez nem erről beszélünk, hiszen ez csak egy reklám, az meg valami komolyabb lesz egyetlen gegnél. De az is biztos, hogy valójában tartalommarketingről lesz szó, TV-show formájában, az iparág veteránjaival megtámogatva. A kérdésre, hogy ezután az Apple komolyabb babérokra is tör-e ezen a téren, Eddy Cue, az Apple egyik vezetője egyértelmű nemmel válaszolt.

Ez nem jelenti, hogy most nekiállunk egy rakás mozi, TV-műsor elkészítésének, vagy ilyesmi. 

De azt is elmondta, hogy tovább kísérleteznek ezen az úton. Nem ugranak fejest egy olyan iparág kreatív szegmensébe, ahová eddig csak a videóvágó alkalmazást szolgáltatták, és ez becsülendő. Szerényen tolakodnak oda, de ha megvetették a lábukat, biztosak lehetünk benne, hogy továbbmennek.