Egészen szórakoztatóan alakulnak mostanában az Apple szoftverfejlesztései, akad köztük olyan, amiknek nagyon örülünk, csak éppen nincs bennük semmi forradalmi, vannak újszerűen zseniálisak, csak ezek nem működnek, és vannak egészen jópofák, csak ezekről meg nem tudunk.

Ebbe a kategóriába sorolnám az Egészség appot is, amiben bizonyára van egy rakás jópofa funkció, de egy olyan átláthatatlan, értelmezhetetlen katyvasz az egész, hogy halált megvető bátorság kell a felfedezéséhez. Néha belevágtam a nagy kalandba, de miután olyan menüpontokat találtam, mint “A méhnyálkahártya minősége”, ami nemcsak önmagában zavarba ejtő, de abban a kontextusban is, hogy:

- A: mégis milyen módon tudja ezt mérni a telefon?
- B: hogyan tudom egyáltalán kideríteni, hogy milyen módon tudja ezt mérni a telefon?

Szóval az ilyen kérdések után mindig feladtam a mélyebb behatolást, pedig vannak az appban hasznos funkciók is, például a lépésszámlálás. Ezt az M-mozgásértékelős processzorok segítségével számolja a mobilod egész nap, amikor veled van. Az első M, az M7 az iPhone 5s-ben jelent meg, szóval mióta ilyen, vagy ennél újabb iPhone-t használsz, a telefonod számolja a megtett kilométereidet, amit tök jópofa visszanézni, mert a cucc elég pontos.

Az adatokat az alsó Dashboard-menüre bökve találod meg, ott a Gyaloglás és futás távolsága grafikonra böksz, majd az Összes adat megjelenítése gombra.

img_1907.PNG

Csekkoltam a tavalyi adatokat és kiderült, hogy átlagosan 6-8 kilométert sétálok naponta sportolás nélkül (sport közben nincs velem a mobil) és remekül nyomon lehetett követni pusztán az adatokra hagyatkozva azt is, hogy mikor forgattam ezeket a nyaralós videókat:

 

Az érintett napokon ugyanis az átlagos gyaloglás napi 16 kilométer volt, szóval nem tudom, hogy mennyire pontosan, de azért arányaiban elég jó érzékkel mutatja az alkalmazás, hogy melyik nap mennyire strapáltad le magad.

img_1906.PNG 

Én eddig jutottam  az Egészséggel, ha ti tudtok olyan funkciókat, amik még figyelemre érdemesek, írjátok le, meg arról is meséljetek már, hogy nektek hány kilométer a napi átlag.