Zoli megpróbálta. Megtett mindent, de nem sikerült felelőst találni a Wifi-asszisztens ügyben.
Korábban már írtunk a problémáról: az Apple kitalálta, hogy az iOS 9-ben egy Wifi-asszisztens szolgáltatást hoz létre, ami egyvalamire jó:
ha gyenge a wifi-jel, automatikusan lecsatlakozik a routerről, és mobilhálózatról folytatja az adatletöltést.
A probléma nem is annyira ez, hanem hogy az Apple ezt a szolgáltatást automatikusan bekapcsolta a telefonokon, miközben nem definiálta, mit ért gyenge wifi alatt, sőt azt sem közölte a weboldalán vagy a végfelhasználói szerződésben, pontosan mi is ez a szolgáltatás, és hogyan lehet, hogyan nem lehet használni.
Ennek megfelelően az iOS 9 megjelenése után néhány nappal sokak álla esett le világszerte, amikor a megszokott adatcsomagjuk elfogyott. Háttérben frissített appok, stream, de leginkább az iCloud-dokumentumok kezelése szívta le pillanatok alatt az 1-2 gigás csomagokat, ugyanis, mint kiderült,
a Wifi-asszisztens használatához sokaknak meg kellett volna változtatnia a netezési szokásait.
Ugyanis az emberek megszokták, hogy ha hazamennek, és csatlakoznak az otthoni wifire, nagy baj már nem történhet, és tehetnek, amit akarnak.
Zoli is így járt, hasított otthon a net, mégis lecsapta néha a Wifi-asszisztens, és LTE-n töltött le sok száz megás cuccokat. Zoli pedig nem hagyta annyiban, egyrészt az igazságérzete miatt, meg láthatóan ideje is volt kivitelezni a dolgot, így aztán felhívta az Apple Supportot.
Ott értették, de azt mondták, hogy felsőbb ajtókon kell kopogni, és hívják fel a külföldi támogatást.
Ott is értették, de azt mondták, hogy felsőbb ajtókkal kell egyeztetni.
Amikor egyszer adtak neki egy vezetőt, az már nem értette, miért kellene kártérítést fizetnie az Apple-nek, megtérítve a plusz adatcsomag árát (amit ekkorra már simán eltelefonált Zoli). Azt mondta, hogy bizonyítsa: nem ő forgalmazta le az adatot, és ha problémája van, keresse fel a mobilszolgáltatót, és mutassa meg neki a Wifi-asszisztens gombot,
hátha.
A magyar support végig fordította a beszélgetést, ami ezen a ponton megrekedt. Zoli felkereste a problémával a fogyasztóvédelmet, ahol kompetencia hiányában elutasították a dolgot:
Zoli még megpróbál a szolgáltatónál érdeklődni, mi az álláspontjuk abban az esetben, ha a operációs rendszer trükközik, de az értetlenségük borítékolható. Ők mindent megtettek, semmilyen hiba nem róható fel nekik.
Itt rekedt meg a dolog, míg az Egyesült Államokban folyik egy per, 5 millió dollárt követelnek a cégen a baki miatt. Magyarország magányos Chuck Norrisának harca pedig pár hét után hamvába halt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.