Na és miért? Hát pont ugyanazért, amit már én is támadtam a tesztem során: az iOS miatt.

 

Nekem az operációs rendszer kialakítása miatt nem tűnt életképesnek a Pro profi rendszerként kezelése, egyszerűen az alapvetően 3,5 colos kijelzőre megálmodott, és azóta alapjaiban változatlan, csak itt-ott megpimpelt iOS-ből komoly beavatkozás nélkül sosem lesz olyan platform, ami versenyképes lenne az OS X-szel.

És ekkor arra még nem is gondoltam, amivel kapcsolatban néhány nagy cég fejlesztője a napokban tett panaszt a 9to5Mac szerint.

verge-2015-11-06_16-40-28-0.jpg

Alapvetően az App Store-ral van nagy gond.

A Sketch fejlesztője például elmondta, hogy az igazán komoly pro appok általában drágák, mert rendkívül sok munkát igényelnek és általában kevesen veszik őket. Az ő szoftverük például 99 dollárba kerül és nyilván senkitől sem lehet elvárni, hogy komoly próba nélkül kiadjon ennyi pénzt egy programra, ezért szoktak ingyenes trial-időszakokat engedélyezni. Az App Store-ban azonban ilyesmire nincs lehetőség, 99 dollárért meg a kutya nem venné meg próba nélkül a szoftvert, marad az árleszállítás, ami viszont az alacsony példányszám miatt eleve veszteségessé teszi a projektet.

Bum!

A másik gond, amint a FiftyThree társalapítója boncolgatott: az örökös, ingyenes upgrade. Egy pro appnál azért éri meg tovább dolgozni a szoftveren, számos újítással ellátni, mert ezért hajlandók fizetni a felhasználók, szóval visszajönnek a munkába fektetett költségek. Az App Store-ban nincs ilyen, a frissítéseket ingyenesen kell elérhetővé tenni, éppen ezért nem is éri meg vele dolgozni.

Bum2!

Az eredmény: számos nagy szoftvergyártó egyelőre távol marad a platformtól, amíg azt fel nem készítik a profi felhasználók igényeinek a kielégítésére.