A feltelepítés után egyből két kellemetlen észrevételem volt El Capitanban. Az egyik az angol-magyar szótár találatainak eltűnése a Spotlight-ból, a másik az, hogy nem találtam a Dashboardot. 

Pedig van, vannálatokhanyas, láttam a keynote-on!

Semmi pánik, menjünk be a System Preferences -- Mission Control beállítások közé, ahogy meglátjuk a Dashboard melletti listát, ami nálam Off-ra volt állítva.

untitled-1.jpg

Kérhetjük Space-ként, tehát egy külön asztalra a főasztalunktól balra, vagy Overlay-ként, hogy az aktuális asztalunkra rétegként csapódjanak a widgetek.

Ne feledjétek, a Hot Corners, hiába régi találmány, még mindig nagyon kényelmes megoldás. Én így állítom be:

screen_shot_2015-10-03_at_09_57_05.png

Ha például megfogok egy elemet drag&droppal egy appban - böngészőben egy képet például -, és felhúzom a kurzort a jobb felső sarokba, már dobhatom is az asztalra, vagy egy asztali folderbe. És hiába vannak a gesztusok, a mai napig a jobb alsó sarkoból csapom szét az ablakokat: gyors, és meg is szoktam.