Íme, az ábra, a Fortune-ról:

as.png

(Nem egyszerű ábra: a fenti számítások során az operating profitot, tehát az adózás, kamatfizetés, és rendkívüli tételek előtti eredményt vizsgálták, TTM-számítással, ami az előző éves eredményhez adja hozzá az aktuális és az egy évvel korábbi negyedéves eredmény különbözetét, így tudják figyelembe venni egy előző, hosszabb ciklus számait, és az aktuális növekedés/csökkenés hatásait egyben)

Nem sokkal azután, hogy az Apple nyilvánosságra hozta a negyedéves eredményeit, a Samsung is megtette ugyanezt. Szinte lemásolták a cupertinóiakat, csakhogy ellenkező előjellel: amilyen meredeken emelkedett az Apple, olyan meredeken csökkent a Samsung. És igen, az ábrán nem csak az okostelefonok által generált bevételek hatása látszik, de mindkét oldalon ezek a termékek az útmutatók, ezeken dől el minden. Az Apple-nél jelenleg az iPhone 6 sorozaton, a Samsungnál meg a profitot egyáltalán felmutatni képes drágább modelleken, így a Galaxy S6 sorozaton.

Noha ez utóbbi hatása nem látszik a fenti diagramon, mert áprilisban dobták piacra.

A Samsungra már jó ideje rájár a rúd, már ami a nyereséget illeti. Ami azonban hosszútávon a legfontosabb: ezért éri meg fenntartani a céget, befektetni a kutatás-fejlesztésbe, ennek a segítségével lehet technológiákat vásárolni, új termékeket fejleszteni, meg egyáltalán. És a Samsungnak már nemcsak felülről, de alulról is komoly támadója van a Xiaomi személyében. Tudom, azt mondhatjátok, hogy az csak a távol-keleti területre érvényes, de lassan tudomásul kell vennünk, hogy már a almalogós csúcskategória-felszippantó piacnak is ott van a 40 százaléka, az Apple bevételének ekkora hányadát adta az ázsiai-ausztrál blokk. És ez az a piac, ami sokkal gyorsabban növekszik.

Itt pedig még két diagram, az Apple iPad+iPhone bevételének, valamint a Samsung teljes mobil kommunikációs bevételeinek összehasonlítása.

screen-shot-2015-04-29-at-5-40-32-am.png

screen-shot-2015-04-29-at-5-40-47-am.png