A Reuters szerint a BMW kutatás-fejlesztési elnöke válaszolt az Apple-lel kapcsolatos kérdésekre. Persze túl sokat nem árult el, kiemelte a két cég közös hitvallását a premium branding és az egyre tökéletesebb termékek útján, de azért valami mégis kicsúszott a bullshit mellett:
azt mondta, hogy akadályokat lát a két cég minden olyan közös munkájában, ami túlmutat az iPhone integrációján az autóikban.
Ez ugye jelenthet akármit, de az Apple-t ismerve elég valószínű az üzenet. Megint ajtóstul ronthattak a házba.
Annyit tudunk, hogy az Apple korábban a Teslával, a Mercedesszel, most a BMW-vel tárgyalt – valószínűleg olyan kérdésekben, amik túlmutatnak az iOS in the Car projekten, hiszen a megbeszéléseket ennél magasabb szinten folytatták. Az Apple pedig híres arról, hogy agresszíven préseli be magát egy új piacra: még pereket is kapott a nyakába ezzel összefüggésben. Mivel a cég rögtön az élre akar törni, le kell nyomni a torkán mindenkinek a saját akaratát, ami mögött minden esetben a több százmillió, fizetőképes iOS-felhasználó ereje áll. Híresen kemény szerződéseket kötöttek a mobilszolgáltatókkal az első iPhone megjelenése után, évek óta birkóznak állítólag a tartalomszolgáltatókkal az Apple TV kapcsán, és amikor beléptek a könyvpiacra, rögtön megváltoztatták az árakat.
Egy jó üzletben mindkét fél elégedetten áll fel a tárgyalóasztaltól, mert érzik az erőviszonyokat, és megkapják, amit akarnak. Az Apple-nél ez szerintem valamiért máshogy működik: még egy percet sem töltöttek egy új piacon, a képességeik ismeretében máris nyeregben érzik magukat, a másik fél pedig nem ehhez szokott. Inkább megpuhítaná a friss húst, és láthatóan ez nem megy.
Miután láthatóan a BMW-vel is megszakadtak a tárgyalások, kíváncsian várjuk az új partnerről szóló pletykákat.
A Wall Street Journal írt arról korábban, hogy egy több száz mérnökből álló csapat dolgozik majd az Apple autóján, és ebbe a csapatba már sok nagy koponyát felvettek. A pletykák szerint a csoportot Steve Zadesky, korábbi Ford-vezető irányítja, és olyan emberek állnak már mögötte, mint Johann Jungwirth a Mercedes-Benz kutatás-fejlesztéstől, Robert Gough az Autolivtől (autós biztonsági rendszerek fejlesztésével foglalkozott), David Nelson és Pete Augenbergs a Teslától (a Teslától már így is rengeteg embert vett fel az Apple), Hugh Jay, aki tengelyekben és váltókban utazott korábban, John Ireland és Mujeeb Ijaz autós akksi-specialisták, David Perner a Fordtól, és így tovább. Egy részletes listát találtok itt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.