Manapság szinte bármire lehet biztosítást kötni, és erősen egyénfüggő, hogy ki szerint mire “éri meg”. Az autónkra kötelező, a házunkra szoktunk. Ezen felül én olyanokra kérek még biztosítást, ami nagy értékű, és könnyen leamortizálja magát, akár egy rossz mozdulat következtében.

appledestroy17-550x687.jpg

Igen, tipikusan ilyen egy iPhone. Vagy sokaknál egy MacBook is, Misi barátomé például úgy néz ki, mint Rocky az utolsó menet előtt.

Amikor 2013-ban bontogattam a dobozából az új iPhone 4-esemet, mindennél fontosabb volt a tudat, hogy nem baj, ha leejtem. nem baj, ha első nap ellopják, vagy ottfelejtem valahol, kiesik a taxiban. Persze így is megvolt a kezdeti időszak hímestojás-effektusa, nagyon vigyáztam rá, de nem féltettem, ami nagy különbség. Akkoriban ez a Telekomnál havi 790 forintba került nekem, amit tök jó dealnek tartottam. 30 hónapig fizettem, összesen 23.700 forintot, és az időszak végén a repedt kijelző miatt kaptam egy új készüléket.

Az iCentre-nél nem havidíjas a dolog, egy összegben fizethető a biztosítás. Egy évre, másfél évre vagy határozatlan időre lehet biztosítani (utóbbi esetben három évet kell kifizetni) bármely iPhone-t, iPod touch-ot, iPadet, Macet.  Ennyiért:

b.jpg

Vagyis egy iPhone-ra az éves díj havi 492 forintra jön ki, vagy a fenti példával, három évre havi 359 forintra.

Viszont fontos tudni néhány dolgot, arra az esetre, ha káresemény történik. A bejelentés a kulcsmomentum, hiszen itt dől el, hogy elfogadják-e a káreseményt biztosítottnak, vagy nem. Persze az iCentre-ben vásárolható biztosítás All-Risk, vagyis szinte teljeskörű védelmet ad, de az előző mondatban van egy fontos szó. Szinte.

Az alapesetek mind biztosítva vannak. Leejted, elázik, esetleg elrabolják vagy betöréskor ellopják: kapsz egy újat, vagy fizetik a javítást. Kábé ezektől félünk leginkább. De nem minden esetben mindegy mondjuk, hogy mitől törött szét az eszköz és mikor. Alapszabályok:

1. A káreseményt minél előbb érdemes bejelenteni a biztosítónál.

2. A káresemény hozzánk köthető. Tehát véletlenül sem olyasvalaki követte el, aki saját felelősségbiztosítással rendelkezik, mert ebben az esetben azzal a biztosítóval kell egyezkedni.

3. Az általános szerződési feltételekben olvasható, hogy az alábbi eseményekhez köthető károk biztosítottak:

  • Hanyagság, szakszerűtlen vagy nem megfelelő kezelés, működtetési hibák, harmadik fél szándékos rongálása vagy rossz szándéka;
  • Lopás, betöréses lopás, rablás;
  • Tüzek (lánggal vagy láng nélkül), minden fajta robbanás, összeroppanás, közvetlen villámcsapás. személyzettel ellátott/személyzet nélküli légi jármű rázuhanása valamint az oltás, bontás, eltakarítás vagy az ezek során okozott kár;
  • Csapvíz, árapály, áradás, felduzzasztott víz, esővíz, korrózió, gőz, fagy, jégzajlás, víz/nedvesség vagy egyéb folyadéktípusok;
  • Vihar, szél, viharos árapály, jégverés, lavina, sziklaomlás;
  • Építési hiba, anyaghibák, gyártási eltérések, túlfeszültség, indukció, közvetett villámlás hatásai.

Imádom ezeket olvasgatni, különösen a “harmadik fél rossz szándéka”, “személyzet nélküli légi jármű rázuhanása” vagy “összeroppanás” tetszik. Úgy tűnik, minden itt olvasható, de van egy külön rész a dokumentumban, ami a nem biztosított eseményekkel foglalkozik. Háború, invázió, felkelés, nukleáris reakció például nem biztosított esemény, de földrengés, vulkáni kitörés, tengerrengés (cunami) és minden ebből eredő áradás, hurrikán, tájfun, ciklon, tornádó sem. Tehát ha bejelented a kárt, NEM ezek valamelyike okozta. Nem rengett a föld, például.

Egyébként nem vagytok magatokra hagyva: az iCentre-ben majd segítenek ebben is. Ajánlott tehát szerintem, hogy biztosítsátok az Apple-kütyüiteket, legalábbis a törékenyebbeket, de én az új MacBookra is kérnék nyugalmat évi 11.900-ért, hiszen a MagSafe hiánya miatt tuti első héten leverném az asztalról. És figyeljetek oda a bejelentésnél.

Ossz.

A biztosítás részleteit itt ismerhetitek meg.

Disclaimer: az iCentre az Appleblog partnere