Ádámmal furcsa eset történt október 16-án, a keynote napján, az esemény előtt fél órával. Megvásárolta a Simpsons játékot fiának az App Store-ból, majd nyugodtan hátradőlt és lazított. Máté fia egyszer csak odavitte neki az iPadet, mint mindig, amikor vásárlásra buzdító ablak ugrik fel. Így van beállítva a rendszer: in-app-purchase-nél kell a jelszó, mindig felugrik az ablak, amin ott a két gomb: Buy és Cancel.

Nyolc eurót kért a program. A helyes válasz most is az volt: Cancel.

Ádám visszaadta a tabletet a fiának, aki már vitte volna , de megint felugrott egy ablak. 44 euróért vásárolnál? Nem. Majd még egy: mit szólnál egy 99 eurós csomaghoz? NEM! Még három ilyen következett, az ablakok szinte az előző kilövése után azonnal felugrottak. Az ötödik Cancel után jött meg a banktól az első SMS: az összegeket levonták. Összesen 52 ezer forinttal lett soványabb a bankszámla. Az összes Mégsem gomb megnyomásával megtörtént egy vásárlás. A programból pedig nem is lehetett kilépni, mert egy ablak azonnal felugrott, újabb sok eurós ajánlatokkal bombázva. Amiket, szó szerint, lehetetlen volt visszautasítani.

the-simpsons-tapped-out-for-ios.png

Ádám kikapcsolta az iPadet, majd vissza. Az újraindulás után azonnal felugrott a vásárlást jelző ablak. Buy-t nyomott, akkor is leemelte, Cancelt nyomott egy másiknál, akkor is. Nem volt megoldás.

Felhívta az Apple 80-as ügyfélszolgálati számát, de mivel elmúlt délután 5 óra, csak az automata válaszolt, hogy holnap próbálkozzon. Ádám viszont nagyon ideges volt, mert rengeteg pénzt nyelt el a Simpsons játék, és nem bízott az ügyfélszolgálatokban. Attól tartott, hogy megvonják majd a vállukat, hogy apuka, így járt, nem kellett volna Homernak az a rakétakilövő állvány.

image_4.jpg

Ezután felhívta a cupertinói központi ügyfélszolgálati számot, ami egy call centerben csörgött. Végighallgatták, majd álmélkodva jelezték, hogy még soha nem hallottak “kényszerített vásárlási esetről”, ez az első, úgyhogy inkább átkapcsolnák a “headquarterbe”, hogy egy ilyen különleges ügyekre is készen álló ember foglalkozzon a kérdéssel.

Egy mobilon csöngött ki a hívás, és valaki nagy háttérzaj közepén vette fel a telefon, Tim Cook beszéde előtt nem sokkal. Pont olyan volt az egész, mintha a keynote-on ült volna az Apple-guru, akihez irányították, és ő megpróbálta megérteni a helyzetet több ezer ember dörmögése között. Emberünk megerősítette, hogy soha nem találkoztak hasonlóval, és nagyon izgalmasnak találják, úgyhogy kivizsgálják a dolgot. Látta, hogy 20 másodpercen belül jött a vásárlások nagy része, úgyhogy visszautalják a pénzt, és elnézést kérnek a kényelmetlenségért, meg hogy “szégyellik magukat”. Adtak egy azonosító számot is az ügynek, amit Ádám felírt: ha bármikor ezzel kapcsolatban intézne valamit, mondja be ezt a számot, látni fogják az előzményeket.

Másnap a magyar supporttal is beszélt Ádám, aki elmondta, hogy az ilyen appot azonnal karanténba helyezik, így nem tud több bajt csinálni. Ő meg egy gyári restore-ral lenullázta a tabletet, és újra felszinkronizált mindent. Két nap múlva újra elérhető volt az 52 ezer forint a bankszámlán.

Ádámtól pedig várjuk a további fejleményeket, hogy mit mondanak arról az esetről, ami miatt a keynote előtt pár perccel fel kellett hívni egy cupertinói Apple-gurut, hogy szégyellje magát a Simpsons nevében.

the_simpsons_tapped_out-1600x1200.jpg

Disclaimer: a posztban szereplő Ádám nem én vagyok