Ha a Macen vásárolok egy dalt, még le sem töltöttem a gépre, máris ott van a telefonomon. Azonnal megjelenik a választható dalok között, és azonnal játszható.

Fordítva azonban nem működik ilyen flottul a dolog. Ha a telefonon vásárolok meg egy dalt, majd felállok, hogy a a gépre kötött hangfalon hallgassam meg, nem találok semmit a könyvtáramban. Nincs ott a dal, nincs ráutaló magatartás.

Rákeresek a dalok között, semmit sem dob fel.

Rákeresek a Macen, az iTunes Store-ban, hátha onnan kell elindítanom a letöltést. Optimális esetben a dal neve mellett egy felhő ikont kellene látnom, amire kattintva leránthatom a számot, és kész. Ehelyett mit látok ott? Purchased. Legördülő menüben a számot tudom elajándékozni, megoszthatom a linket különféle módokon, vagy kimásolhatom vágólapra. Ennyi, nem kattintható, informál. Mint az autópályán a világító tábla, amire köd esetén kiírják, hogy KÖD.

Screen Shot 2014-10-10 at 08.45.11.png

Nem hagytam magam. Tökre elszoktam az Apple-nél attól, hogy megoldást kelljen keresnem különféle gombok és címkék mögött, de megtettem. Így leltem rá az iTunes Store, Music főoldalon a Purchased gombra.

Screen Shot 2014-10-13 at 10.03.31.png

Nem hiszitek el, ott volt a dal, felhő ikonnal, letöltöttem, boldog voltam.

Screen Shot 2014-10-10 at 09.39.14.png

Viszont nem értem, ha valami az egyik irányban Apple-módon működik, a másikban miért nem? Rákérdezett egyszer az iTunes, hogy akarok-e szívni, én meg olvasás nélkül rányomtam, hogy igen? Mi történt?

update: a válasz meg is jött, tehát nekem kellett volna bepipálnom ezt a pipát a Prefereces-ben, különben nem jeleníti meg a vásárlásaidat. Ebből látszik, mennyire ellustult a legújabb Mac-generáció: már a beállításokat sem nézzük át alaposan, csak akarjuk, hogy alanyi jogon működjön minden.

Screen Shot 2014-10-13 at 12.49.06.png

 

Köszönet Gergelynek és Zoltánnak