A keynote-on jelentették be, hogy a U2 új albumát mind az 500 millió regisztrált iTunes-felhasználó ingyen letöltheti. Ez idáig csak egy nagyon ügyes fogás, mert új felhasználókat vonz az iTunes-ba, és a meglévőeknek pedig tálcán kínálja a U2-t. Ha eddig nem hallották volna Bonót.

A zavar ott volt az erőben, hogy nemcsak úgy szóban kínálta letöltésre az Apple az albumot, hanem a felhasználók iCloud-fiókjához is hozzácsapta. Ami azt jelenti, hogy én, amikor rákerestem a U2-ra az iPhone-omon, megtaláltam az albumot, a mellette lévő felhő gombbal, amivel letölthettem az számokat. Nem voltak fizikailag a telefonomon a dalok, de a hivatkozás látszott a saját készülékemen is, mintha korábban már megvásároltam volna máshol.

fotó_17.PNG

Azoknak azonban, akik úgy állították be az eszközeiket, hogy minden iCloud-ban tárolt zene automatikusa letöltésre kerüljön, azoknak ott figyelt Bono a telefonjukon az esemény után nem sokkal. Nem kérték, mégis megkapták.

A 444 is közzétett egy részletes elemzést a témában ma reggel.

Szóval az Apple elismerte, hogy ez az új módszer a vásárlók birizgálására egy kicsit unortodox volt, és létrehoztak egy weboldalt egy bazi nagy gombbal, ahol köszönettel visszautasíthatjuk ezt az egész tukmálósdit, és törölhetjük az albumot az könyvtárunkból. Ha október 13 után gondolnánk meg magunkat, ebben az esetben már fizetnünk kell majd érte.

Screen Shot 2014-09-16 at 14.01.33.png