Az, hogy a Samsung folyamatosan kóstolgatja az Apple-t, már majdhogynem megszokott. A dél-koreai óriáscég még mindig úgy viselkedik, mint a piacra belépő elsőéves kisvállalkozó, aki a nagyok hátán akar feljebb jutni, és nem a saját termékének innovációit, hanem a versenytársak hiányosságait emlegeti. És ahogy a legutóbbi reklámban is, a sajtó következetlenségét, amivel rengeteg értékes barátot szerez a lapoknál is:

Viszont most az Apple Pay-jel a cupertinóiak egy új területre is beléptek, ahol szintén érdekeket sértenek. Kíváncsi voltam, ki lesz az első, aki fegyvert ránt. A PayPal lett a befutó:

paypal-e28093-we-the-people-ad.png

Akinek egyébként a kétlépcsős azonosító rendszerét nemrég simán kijátszották, szóval bátrak voltak, hogy épp egy security-ügy kellős közepén vágnak bele ebbe.

Persze a negatív kampányban nem kell, hogy te magad hibátlan legyél, ez benne a szép. Elég, ha a többiek hiányosságaira figyelsz, és ügyesen kiparodizálod azokat. És ne gondoljuk, hogy az Apple ellen egyre sokasodó rakétatámadások ok nélkül jönnek ki, hogy nem piaci igény veszi rá a cégeket arra, hogy ilyeneket gyártsanak.

A helyzet az, hogy ameddig az Apple ennyire ügyesen szervezi a pozitív kampányokat, előidézi önmaga ellentétét a másik oldalon. A Samsungnak meg a PayPalnak nem kell mást tennie, mint fórumokat, kommentboxokat olvasgatni, és észrevenni, hogy divat lett ekézni a céget. Igény van rá tehát, hogy a nagyok is ezt tegyék, ezáltal menőek legyenek a kérdéses fórumozók, kommentelők előtt.

Amit nem értek, hogy ezzel hogyan csábítanak magukhoz új ügyfeleket. Ha azoknak az igényét szolgálod ki, akik eleve nem használnak Apple-terméket, akkor valójában épp nem az Apple ellen versenyzel, legfeljebb a többiek közül emelkedsz ki egy jó poénnal. Sok pénzt el lehet cseszni marketingre humoros frázisok terjesztésével, de ha ennek semmi beleszólása nincs a néhány piacvezető közötti elosztásba, akkor nincs értelme.

Ha készítesz egy reklámot, amit látva az emberek szeretnék kipróbálni, amit készítettél, akkor nyert ügyed van. Így lehet a saját terméked felé terelni az embereket.. Ez a pozitív kampány értelme, és a Samsungnak meg a PayPalnak is ezt kellene erőltetnie.