John Gruber kukázta ki a hírtemetőből azt a 2006-os sztorit, amiben az (akkor még létező) Palm CEO-ja önfeledten gúnyolódott az iPhone-on és azon, hogy az Apple képes lesz ütőképes terméket a piacra dobni. “Évekig szívtunk azzal, hogy használható legyen a készülékünk. Ezek a pc-s fickók sosem fognak rájönni a módjára” - mondta, majd még olyanokat is hozzátett, hogy ha Jobs cége valamilyen iPodra épülő mobillal a piacra is lép, az nyilván csak wifi-t fog használni és nem lesz kapható a mobilszolgáltatók előfizetéses rendszerében.

Az idézett cikkről eszembe jutott Steve Ballmer, a Microsoft (egykori) CEO-ja, aki szintén csak nevetni tudott az Apple túlárazott eszközén, aminek még billentyűzete sincs, ezért alkalmatlan üzleti feladatokra:

 

2006 utolsó negyedévében összesen 22 millió okosmobilt adtak el, ebből 11 millió volt Nokia és 1,2 millió volt a Palm. Egy évvel később már 35 millió darabnál tartottak, a Palm nyom nélkül eltűnt a toplistából, de felbukkant a harmadik helyen az Apple, 2,3 millió darabbal.

2013. utolsó negyedévére a világszerte eladott okosmobilok száma elérte a 282 millió darabot, ebből 50 milliót vitt az Apple: kétszer annyit, mint amekkora az iparág volt hét évvel korábban. Az egész évben 967 millió készülék fogyott, 760 millió androidos készülék, 150 millió iPhone, 30 millió Windows Phone és nulla Palm.

Nekem a fentiekből az a tanulság, hogy a sikeres cégek hajlamosak becsontosodni, nagyképűvé válni és a fejlődés legfőbb gátjává válni. Az Apple-nek nem az jelenti a legnagyobb feladatot, hogy mit pakoljon bele az iPhone 6-ba, hanem hogy kikerülje azokat a csapdákat, amikbe az összes elődje belebukott.