Összegyűjtve minden izgalmas pletykát és figyelembe véve a legfontosabb trendeket az Appleblog (aka Almalé és Kungfu) elemzői biztosra veszik, hogy az idei iPod touch így fog kinézni:

54618_5thgen3blue.jpg

Összehasonlításul a 2013-as ilyen volt:

54618_5thgen3blue.jpg

Szóval elég nagy utat tettünk meg a 2012-es modell óta:

54618_5thgen3blue.jpg

Pedig eredetileg elég jó ütemű fejlődési pályát rajzolt fel az iPod touch: a második generációba például még erősebb processzor került, mint a vele egy évben piacra került iPhone 3G-be, aztán ahogy megjött a mobilból a 3GS, piacra is került a harmadik generáció, majd az iPhone 4-gyel együtt megjött a negyedik.

És akkor az Apple-nek látszólag elment a kedve az egésztől.

Pedig ha megnézitek, 2009-2010 még egész jó év volt az iPod szempontjából, a zuhanás csak ezután következett be:

ipod.001.jpg

De ez nem is csoda: 2010-ben mutatták be az Apple új liblingjét, az iPadet, így a legsikeresebb iPod, a touch eleve mellékszerepbe kényszerült, aztán 2011-ben el is felejtették frissíteni, majd 2012-ben is csak az egy évvel korábbi iPhone hardverét kapta meg, igaz, az iPhone 5 hosszabb kijelzőjével, de hát értitek: pária lett a korábbi közönségkedvenc. És ha nem lett volna eleve nyomorúságos a helyzet, 2013-at azzal kellett kibekkelnie a touch-nak, hogy kapott egy új színt, 2014-et meg még néhány új színnel, kicsit jobb kamerával és ami a legmegalázóbb, kedvezőbb árral kell túlélnie: hivatalosan is ki lett mondva, hogy ez kérem hülye, de olcsón adjuk, szociális alapon.

És ne legyenek kétségeink, a mostani update után lófasz lesz itt ősszel, nem frissítés.

Ha ehhez hozzávesszük, hogy az iPod Shuffle legnagyobb újítása az elmúlt NÉGY évben néhány új szín bevezetése volt, ahogy a nanónak sem jutott több tavaly, nem az a fura, hogy lefelé tart az eladási görbe, hanem hogy nulla felett van még a forgalom.

Persze a zenelejátszó-bizniszben nincs már sok perspektíva, nehéz bármi újat kitalálni (erre remek bizonyíték, hogy a Shuffle az évek során egyre kisebb lett, aztán elkezdett nőni, ahogy a nano is), de amit most látunk, akkor is kivéreztetés, kivégzés, sőt, temetés. Ez persze egybevág a dolgok természetével, amik nagyon sokáig nincsenek, aztán egy kicsi ideig vannak, majd megint nincsenek, és az iPod is csak egy dolog: egy ideig volt, aztán ha így folytatja tovább, nemsokára már megint nem lesz.

Ádám már megírta az Aperture kinyírásánál, hogy az Apple-családban hogy megy ez: “mint az általános iskolai matekkönyvekben a gép, amin felül bedobsz valamit, alul kiesik valami. Felül bedobtad az iWatch-ot, a HealthKit-et, a Swiftet, a Metalt, meg a Photost, alul meg kiesett az Aperture. Semmilyen logika nincs a kettő között, csak annyi, hogy mindkettő erőforrás. És ami kiesett, az a kolonc.

És ugyanez van az iPoddal is. Az Apple villámgyorsan ismeri fel, ha valami kolonccá vált, sőt, ha úgy adódik, maga is tesz a termékkör koloncosításáért. És az iPoddal épp ezt teszi. Ami persze nem jelenti azt, hogy holnaptól nem vehetsz majd többé iPodot, hiszen a 2001-ben bemutatott alapmodell, a classic 2007-ben frissült úgy igazán utoljára, aztán most, hét évvel később is simán megveheted az Apple-től 90 ezerért. Csak kár arra várni, hogy még bármi új jön ebben a kategóriában.

Ha szeretnél Facebookon értesülni a posztjainkról és egyéb dolgainkról, akkor az Almalé és Kungfu oldalát lájkold. Egyébként ugyanezt Twitteren vagy rss-sel tehetitek meg.