Én sem tudtam eldönteni ezt a kérdést. Most jó az nekünk, hogy a telefonunk folyton üzeneteket push-sol az arcunkba, hogy a patisszon mellé vegyél akciós majonézt, vagy a falhoz verjük a készüléket, pontosan emiatt? Mert egyrészt az iBeacon okos felhasználása pénzt és időt is megtakaríthat a vásárlónak, másrészt meg a rohadt életbe, hagyjanak már nyugodtan nézelődni, legalább most ne a képernyőt bámuljuk.

cp-zatarains.png

Hát ezek a dilemmák. És úgy tűnik, az első felhasználói tesztek megadták a választ. Az iBeacont a vásárlók

imádják!

Az inMarket több partnere appjába integrálta az iBeacont. Aztán mértek. Azt vették észre, hogy az így promotált termékekkel a vásárlók 19-szer többet foglalkoztak (ennyivel nőtt az interakció) az áruházakban.

Az adott bolt appját 16,5-szer többen használták olyanok, akiknek engedélyezve volt az iBeacon értesítés.

Az iBeacon értesítések 6,4-szeresére növelték a valószínűségét, hogy a felhasználó megtartja az appot a telefonján. Ami alapján a felhasználók szeretik a beacon üzeneteket, és emiatt jobban kötődnek az alkalmazáshoz. Szép kifejezésekkel élve nem csak a usage nőtt, de az engagement is.

Én mondjuk azt gondolom, hogy ez idővel kikopik majd. Most még újdonság, idővel érdektelenné, aztán - ha rosszul állítják be a rendszert - idegesítővé is válhat. Nagyon fontos, hogy az áruház se úgy álljon hozzá, hogy “ha 19-szeres a növekedés, akkor az száz termék esetében…”.