drdre032012.jpg

Sokan biztos azt gondoljátok, hogy Dr. Dre csak a Beats Electronics logójára felhúzott arc, aki csak a termék népszerűsítésében vett részt, éppen ezért nincs nagy jelentősége annak, hogy a vállalat felvásárlásával a rapper is az Apple vezetésének tagja lesz, de a Wall Street Journal cikkéből kiderül, hogy nem is tévedhetnél nagyobbat.

Dr. Dre ugyanis Jimmy Iovine-nel együtt nemcsak azt találta ki, hogy miként lehet egy valóban kiváló minőségű fülhallgatómárkát létrehozni, de azt is, hogy hogyan lehet azt menővé, a fiatalok közt elfogadottá, sőt, vágyott eszközzé tenni. Nem ez az első jó brandépítése Dre-nek, gondoljatok csak Marshall Mathersre, belőle is milyen ügyesen felskiccelte Eminemet:

 

Szóval: Dre-ről azt mondják, hogy Jobs-szintű perfekcionista és munkamániás, aki nem ad ki addig egy terméket, amíg nem érzi tökéletesnek és aki szarik a piackutatásra, mert a vásárlók amúgy sem tudják, mire van szükségük. Ezek a hasonlóságok. A különbségek: Dre nem foglalkozik a határidőkkel, a termékre koncentrál és nem a dátumra, valamint ha nem tetszik neki valami, csak annyit mond, hogy “Én ezt nem érzem”, ahelyett, hogy “Gyűlöllek és neked is gyűlölnöd kéne magad!”.

Ezzel együtt Dre komoly feladatot kap: mostantól részt vesz a hardver-, és a szoftverfejlesztésben is, valamint hozzá tartozik majd az Apple menőségének az erősítése is.