lostipad-400x330.png

Eörsi Mátyás szez a facebookos oldalunkra linkelődve:

Akkor most egy kis Apple promóció, ami amúgy igaz történet. Történt, hogy merő ostobaságból az Auchan törökbálinti áruházának egy bevásárlókocsijában felejtettem az iPad-emet. Pont befért a visszahajtott gyerekülés támasza mögé, és úgy odasimult, hogy többször is mondogattam magamban, “nehogy ott felejtsd, böszme!”.

Otthon vettem észre a hiányt, de nem volt időm visszarohanni, inkább rákerestem az iPhone-omon, ahol a “Find iPhone” alkalmazásban pontosan lehetett látni, hogy az iPad utolsó bejelentkezési helye az Auchan parkolója volt. Telefon az Auchannak, ott egy készséges hölgy veszi fel a telefont, kérésemre átkapcsol az áruháznak, ahol viszont 20 percig csöng a telefon… szörnyű, devégül valaki kimegy a parkolóba, 3 perc múlva visszaszól, hogy nem találja, mondom neki, hogy ha egyszer elveszik valamije, és segítséget kér, de nem kap, jusson eszébe ez a szent pillanat.

Az iPadről a lelkem mélyén már lemondtam, és - mint mindig hasonló helyzetben - azt mondogattam magamnak, hogy "No problem, Matyi, ez csak pénz, nem számít. Ha lesz állásod, veszel egy másikat, ha nem, úgysem lesz szükséged rá".

Na, van ennek a “Find iPhone” applikációnak egy olyan funkciója, hogy “Lost mode”, akkor az applikáció elkéri a telefonszámodat. A dolog úgy működik, hogy ha valaki megtalálja az iPadet, kinyitja, akkor megjelenik egy üzenet, hogy “Ez egy elvesztett iPad, kérem, hívja fel az alábbi számot, xxx-xxxx.”

Eltelt egy fél óra, egyszer csak látom az iPhone-omon, hogy az iPad megindul. Kimegy a parkolóból, rámegy az M0-ra, onnan az M7-re, egészen az érdi lehajtóig, ott az iPad elhagyja a sztrádát, nyilvánvalóan a Shell kútnál tankol, mert eltölt ott vagy 7-8 percet, majd Érd külterületére érkezik meg.

Az iPad pontos címe a birtokomban van immár, csak reménykedem abban, hogy felhív a megtaláló, mert ha nem, akkor elkezdhetem fogalmazni azt az elég sutának hangzó mondatot, hogy “Ne tessék haragudni, de tetszett találni egy iPadet az Auchan parkolójában, nem tetszene visszaadni?” Nem lenne kellemes helyzet, de még mindig jobb, mintha a Rumbach Sebestyén utca valamelyik emeletes házába vitték volna, mert ott csak a házszám lett volna meg, de hogy ott melyik lakásban…? Szóval ez esélytelen lett volna.

Nem volt szükség semmilyen különleges mondatra, mert - és akkor az Apple dicsérete mellett hangozzék egy egy igen derék magyar hölgy dicsérete is - megszólalt a telefonon, és a hang arról tájékoztatott, hogy megtalálta az iPademet, csak nem volt nála a telefonja, hogy azonnal felhívjon. Megadta a címet (amelyet amúgy már tudtam), és egy csokor virággal kiegészülve mentem el Érdre az iPademért.

Hála a hölgynek, és nagyon jó az Apple is!