Az Apple kiküldött egy sor emailt azoknak a felhasználóknak, akik nemrég in-app-purchase vásárlást kezdeményeztek valamely iOS programban. Az üzenetben felhívják a figyelmet arra, hogy a kiskorúak alkalmazáson belüli költéseit vissza lehet igényelni, és pontosan leírják az eljárás menetét. A levél szerint 2015. április 15-ig lehet visszaigényelni a mostani költéseket.

Egyébként az Apple már korábban is visszautalt hasonló összegeket, így például a nyolcéves Lily Neale öt hónap alatt elköltött 4000 fontját (1,5 millió forint), de ennyire intézményesítetté egyelőre nem tette az Apple a visszafizetéseket. Nagy visszhangja volt még a 13 éves Cameron eltapsolt 3700 fontjának is, ami miatt a saját apja feljelentette. Persze nem azért, hogy bevarrják a srácot, hanem hogy felvehessen a harcot az Apple-lel a hivatalos ügyiratszámra hivatkozva.

apu.jpg

Az Apple egyébként mindent megtett, hogy elejét vegye az ilyen eseteknek. A beállítások között már régóta ott vannak a minden részletre kiterjedő szülői felügyelet lehetőségei, ahol akár be is kapcsolhatjuk, hogy minden egyes vásárláshoz kérjen jelszót a telefon.

HT4213--enable-002-en.png

Ennek ellenére az Apple úgy döntött, hogy visszafizeti a saját gyermekei által kifosztott emberek pénzét, akár tehettek volna a dolog ellen, akár nem.

Az ilyen szemétláda játékokat meg remélhetőleg a megszületésük pillanatában eltüntetik a Föld színéről (ezt már eltüntették):

Bár szerintem az in-app-purchase-re alapuló játékok mind szemétládák.

A levél teljes terjedelmében:

Dear iTunes account owner,

Apple is committed to providing parents and kids with a great experience on the App Store. We review all app content before allowing it on our store, provide a wide range of age-appropriate content, and include parental controls in iOS to make it easy for parents to restrict or disable access to content.

We’ve heard from some customers that it was too easy for their kids to make in-app purchases. As a result, we’ve improved controls for parents so they can better manage their children’s purchases, or restrict them entirely. Additionally, we are offering refunds in certain cases.

Please follow the steps to submit a refund request:

Find your in-app purchase records. Check your email for iTunes receipts or use a computer to sign in to your iTunes account and view your Purchase History.

Use this link to submit your refund quest to Apple.

Provide the requested information and enter “Refund for in-App Purchases made by a minor” in the Details section.

Apple will review your request and contact you via email about your refund status. All refund requests must be submitted no later than April 15, 2015.