Egy tök érdekes hír az Economist Timestól: állítólag merőben új stratégiát választott Indiában az Apple, ami nagy segítség lehet a cégnek, hogy növelni tudja piaci részesedését. A lényeg: a megszokottnál jóval kisebb, 40-60 négyzetméteres üzleteket nyitnának India-szerte, amikben elsősorban az olcsóbb termékeket forgalmaznák. Főként iPhone 4-ek és 4s-ek, iPad 2-k és első generációs iPad minik sorakoznának a pultokon néhány belépő szintű Mac társaságában, azok a termékek tehát, amik a legnépszerűbbek Indiában.

13.04.17-iPhone_India_1.jpg

Természetesen ezeket sem a szegénynegyedekben akarják kiépíteni, bár Indiában nehéz ezeket elválasztani a belvárosi luxustól, tekintettel arra, hogy jellemzően néhány méterre vannak egymástól. De az Apple főként olyan környékeket keres, ahol tehetősek és diákok élnek nagy számban.

A vállalat jelenleg két százalékos piaci részesedéssel bír Indiában, míg a sokkal olcsóbb telefonokat is áruló Samsung 32 százalékon. Mondjuk utóbbit nehéz lesz megszorongatni. Még akkor is, ha újra bevezetik az iPhone 4-et 360 dolláros, 80 ezer forintos áron, ami jóval olcsóbb lesz, mint az iPhone 5c 687 dollárért, 155 ezer forintért. Ami majdnem annyi, mint amennyibe nálunk kerül.