alternatives-ipad-air.png

Folyamatos probléma az értelmezési tartomány, hogy akkor most az Apple-t mint gyártót, vagy mint platformot vizsgáljuk, mert ennek megfelelően alakul a besorolása. Platformként az látszik, hogy elvesztette első helyét a tabletpiacon: két éve még az összes eladott eszközt 52,8 százalékát gyártotta, tavaly már úgy is csak 36 százalék jutott az Apple-nek, hogy közben tízmillióval növelni tudta a darabszámot:

14.03.03-Gartner-1.jpg

Egy kis szillogizmust alkalmazva simán le tudjuk vezetni, hogy ha az iOS az Apple operációs rendszere, és az iOS lemaradt az Androidhoz képest, akkor az Apple elvesztette a tabletháborút.

De akkor mi a fenét kezdjünk ezzel a táblázattal?

14.03.03-Gartner-2.jpg

Túl azon, hogy látszik a Samsung brutális térnyerése, az Apple több tabletet adott el, mint az utána következő öt gyártó együttvéve. És így nézve már nehéz vesztesnek nevezni. Annyi gép bőven piacra kerül, hogy a platformra érdemes legyen fejleszteni, szóval önmagában az iOS második helyének nincs sok jelentősége, gyártóként viszont egyelőre még mindig olyan nagyon az élen áll az Apple, hogy röhögve hugyozhatja nyakon a többieket, ahogy illetlen sztárok szokták a koncertek egy dramaturgiailag fontos pontján.