Senkinek sem kell bemutatnom azt a kellemetlen érzést, amikor a reggeli rohanásban vesszük észre, hogy elfelejtettük éjjel feltölteni a telefonunkat. Vagy napközben derül ki, hogy nem indíthatunk navigációt, mert egy óra múlva már nem érnének el minket. Az iPhone-ok akksija egyre tovább bírja, de most is úgy van, mint az elején: csak szerencsével húznak végig egy dolgos hétköznapot.
Így hát kipróbáltam, milyen az, amikor van support. Kaptam egy iFans akkumulátor-tokot a Speedshoptól tesztelésre.
Az összeszerelés borzasztó egyszerű, lefejted a keretet, felnyomod az iPhone 5-öt, vagy iPhone 5s-t, vissza a keret kattanásig. A hátoldalon találsz egy gombot, ha ezt hosszan megnyomod, az akkumulátor elkezdi tölteni a telefont. LED-lámpákkal jelzik, hogy meddig bírja még szuflával. Ha a telefon töltöttsége eléri a maximális 100%-ot, a töltés leáll, és a telefon újra merülni kezd. Az iFans tokban maradt töltést újabb gombnyomással lehet ráadni a telóra.
És nagyon jól bírja. 2400 mAh-ás a kütyü, miközben mondjuk az iPhone 5s-ben 1440 mAh-ás az akksi. 0-ról képes feltölteni az iPhone 5-öst 100 százalékra, és utána még mindig marad benne annyi, hogy 50% fölé tornássza az telefont, ha ismét lemerülne. Ami azt jelenti, hogy Ha egy nap alatt merül le a telefonunk, ezzel a megoldással két és fél napig húzhatjuk úgy, hogy nem is láttunk konnektort.
Ami a szabadság egy új érzését adja.
Igen, a tok viszonylag nagy (tokokhoz képest), és nehéz is (szintén a tokokhoz képest). 80 gramm, miközben például az iPhone 5s 112 grammos. Ennek ellenére lehet használni állandóan is a telefonra cuppantva, csak épp nem kényelmes.
Csakhogy nem kell az iPhone-on tartani sokáig - ez benne a jó. Repülőgép üzemmódban (vagyis a telefont használaton kívül helyezve) az iFans akksi két óra alatt feltöltötte az iPhone 5-ösömet. És itt lesz fontos, hogy ez egyben egy tok is: a töltés közben kényelmesen használható a telefon, sőt az iFans védelmet is nyújt közben, de amint végzett a művelettel, ismét lecsatolható, és a saját súlyával és térfogatával használható az iPhone.
A fenti képen látható, hogy a tok alján lévő hangterelők az autóban jó használatot tesznek a kézifék mellé dobott telefon esetében: ilyenkor nem lefelé, hanem a sofőr irányába adja ki a hangot az iPhone, és még ha kicsit dobozhangú is lesz a cucc, könnyebben érthetőek az utasítások.
Az akksinak saját micro USB csatlakozója és ehhez tartozó USB kábele van - sajnos elég rövid, inkább autós töltéshez ideális hosszúság -, így a tokkal együtt is tudjuk tölteni a telefont, csatlakoztathatjuk a számítógépre, dolgozhatunk vele. Hálózatra kötve először az iPhone-t tölti fel a keret, utána pedig a saját celláit nyomja fel. Este tehát ugyanúgy egyetlen töltőre kell feltenni a két kütyüt, reggel pedig olyan tartalékkal indulunk útnak, ami nem lehet kevés. A táskában bőven elfér a 17 milliméter vastag, 80 grammos keret, és bármikor kell, ott van.
És akkor lássuk a mérleget.
Előny:
- a külső akksival kapunk egy tokot is, ami védi az előlapot és a hátlapot is, még kitámasztó is van a hátoldalon
- az akksi együtt tölthető a telefonnal, nem kell plusz csatlakozót keresgélni
- ha az eddigi akkukapacitásomat tekintem 100%-nak, akkor az iFansszal 250% nafta van nálam
Hátrány:
- nagy, és nehéz egy tokhoz képest
- az akusztikai kihangosító dobozhangot kölcsönöz a telefonnak
- fejhallgató csatlakozó nehezen elérhető
Én nagyon megszerettem, megszoktam. Annyira, hogy én is veszek egy ilyet, főleg hogy kábé annyiba kerül, mint egy jobb tok. 11.990 forintért kapható a Speedshopnál és az Appleblogshopban.
disclaimer: A Speedshop az Appleblog hirdetője.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.