2013. vége elég jól sikerült az Apple-nek Kínában: megszerezte az árérzékeny piac hét százalékát, amivel az ötödik legnagyobb gyártó lett az országban. Az első továbbra is a Samsung 19 százalékkal, a második a Lenovo 13-mal, harmadik a Coolpad 11-gyel, negyedik a Huawei 10-zel. Jól látszik, hogy a Samsungot és az Apple-t leszámítva csak kínai gyártók fértek be a Top 5-be, és az Apple az egyetlen, amelyik kizárólag prémium árú telefonnal vett részt a meccsben. Darabszámot ugyan nem közöltek a statisztika mellé, mindenesetre csak a China Mobile tízmillió eladott iPhone-nal tervez 2014-ben, szóval ez a 7 százalék is NAGYON sok iPhone-t jelent.

Nyilván van még hova nőni, de az is tisztán látszik, hogy most Kína pörgeti az iPhone növekedésének a motorját: a legutóbbi negyedévben az ázsiai ország 8,4 milliárd dolláros forgalmat generált, ami 29 százalékos növekedést jelent egy év alatt.

Ezekhez a tízmilliós tételekhez képest nem tűnik jelentősnek az orosz piac eredménye, de az is egy érdekes szám: tavaly 1,57 millió iPhone-t értékesítettek az országban, ami duplázást jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest. Úgy, hogy az év felében a hivatalos csatornákon keresztül nem is lehetett megvásárolni a mobilt az országban (a helyi szolgáltatók nem nagyon akarnak belemenni az Apple kemény feltételeibe). A Reuters szerint az iPhone adta az ország teljes okosmobilos forgalmának 9 százalékát, összegszerűen azonban 20 százalékot szakított ki magának az Apple.

14.02.18-iPhone-Russia.jpg

Most biztos azt kérdezitek, hogy eközben Magyarországon mennyi iPhone-t adtak el. Hivatalos számok nincsenek, de az IDC tavaly nyári elemzése alapján én néhány tízezresre tippelném az éves hazai forgalmat, és a néhány az nem 60-70 ezret, inkább 30-40 ezret jelenthet.