Egész más témában kutakodva bukkantam rá arra a 2008-as cikkre, amiben a Consumer Reports félmérésére hivatkoznak. A statisztika arról szól, mennyire megbízhatóak a különféle laptopok, az esetek hány százalékában kell javítani a gépet, vagy milyen gyakorisággal van komoly probléma a vassal.

Ez egy 2003-as felmérés, 2004-ben publikálták:

lenovo1.png

Itt pedig egy összesített eredmény 2003 és 2007 közötti számokból. 2008-ban publikálták:

lenovo2.png

Az az előny tehát, amit még magának tudott az Apple 2003-ban, a következő négy évben teljesen elolvadt, ha hihetünk a Consumer Reports felmérésének. Mondjuk gyanús, hogy szinte mindenki rontott, de egyértelműen az Apple a legtöbbet.

Aztán lássuk a 2010 és 2013 között laptopot vásárolt emberek tapasztalatait (24 ezer embert kérdezett meg ugyanaz a szervezet):

laptop-brand-reliability.png

Ha a statisztikákat magyarázni szeretném, csak egy dolog jut eszembe: 2003 után mindenki (de főleg az Apple) elfelejtette, hogyan kell laptopot csinálni, de mára már mindenki (de főleg az Apple) bepótolta a leckét.

Erről jut eszembe, a hétvégén lefagyott a MacBook Airem, és nem volt hajlandó újraindulni. A Recovery módban indított lemezellenőrző kritikus hibákat észlelt, és rendszerújrahúzást kért. Külső forrásból futtatott hardverhiba-tesztek negatívak lettek. Mi volt a megoldás? Bekapcsolás után egyszerűen csak hagyni kellett volna tíz percig szüttyögni, mert attól, hogy az almalogót látod, még nem biztos, hogy áll a gép.

Lehet, hogy ilyenkor nanorobotokkal javítja magát. Hogy faragjon még abból a hat százalékból.