almalé és kungfu Rólunk

MINDENT az iPhone 5S házáról

Egyszerre három videót is beteszünk, nemhogy akár egyetlen részletről is lemaradjatok. Itt mindent megtudhattok az új iPhone-ok házáról, még egy második generációs iPad mini is felvillan.

Tovább olvasom


Az Apple beszámítja a használt iPhone-odat (az USA-ban)

Nem elég a fali csatlakozós ŐRÜLET egy napra, most kiderült: az Apple az Egyesült Államokban iPhone-becserélősdi akcióba kezd.

screen-shot-2013-08-30-at-10-21-24-am.png

Az iPhone Reuse and Recycling Program a nevéből adódóan arra jó, hogy a régi, használt, a nagy nyugati dőzsölés és shakirás seggrázás közepette kukába dobott iPhone-októl értelmesebben szabaduljanak meg. Aki nem akar szarakodni az eBay-jel, beviheti a megunt iPhone 3G, 3GS, 4, 4S, 5 telefonját, és Gift Cardot kap érte. A kártya értéke attól függ, mennyire sérült a telefon, milyen állapotban vannak a gombjai, beázott-e, ilyesmi. Ezt azonnal be kell váltani egy másik iPhone-ra.

A 9to5Mac forrásai szerint egy használt, jó állapotú iPhone 5-ért 250 dollár (57 ezer forint) körüli összeget, egy 8 gigabájtos iPhone 4-ért pedig 120-140 dollárt (27 ezer és 32 ezer forintot) kaphatunk. Itthon ennek kétszeresét lehet elkérni az apróhirdetések tanúsága szerint minkét modellért, szóval ne rohanjatok USA Apple Store-ba, ha eladnátok a készüléketeket. Aki például nagyon unatkozik, és az egy éve vásárolt iPhone 5-ösét cseréli be, elég rosszul jár. A 16 gigás kártyafüggetlen modell 650 dolláros ára helyett így még mindig ki kell fizetni 400-at.

Én is pont most akarok megszabadulni a néhány hónapja garanciában cserélt, karcmentes iPhone 4-esemtől, akit érdekel, írjon. Csak úgy, mellékesen.



Az Apple kicseréli az utángyártott töltőket gyárira

Egyre csak érkeztek a hírek arról, milyen veszélyes lehet egy utángyártott iPhone-töltő, és milyen károkat okoz a felhasználók lakásában, bőrében, ésatöbbi. Még én is áldozat lettem majdnem, végül megúsztam egy kis tűzijátékkal, és a gagyi kínai gyártmány halálával.

Az Apple vezetése úgy döntött, hogy ennek vége: meghirdette nemrég a USB Power Adapter Takeback Programot, először csak az Egyesült Államokban és Kínában, aztán egyre több országban. Végül csendben hozzánk is megérkezett.

Ha tehát utángyártott iPhone, iPad, iPod töltőd van, és szívesen cserélnéd gyári Apple példányra, 3090 forintért megteheted. A részletek:

Mindenféle fajta USB-s, utángyártott falitöltőt van lehetőség behozni, nem szükséges az sem, hogy az Apple készülék, amihez használják, garanciális legyen

A csere menete a következő:

- az ügyfél behozza az utángyártott töltőt
- az ügyfél megadja a töltőhöz használt iPad / iPod / iPhone szériaszámát
- átveszik tőle munkalapra, úgy, mintha egy gyári kiegészítőt hozna be
- a technikusok bevizsgálják, és megnézik, hogy jogosult-e a kedvezményes cserére
- ha megérkezik a csere, értesítik az ügyfelet és számláznak

Nem azonnal cserélik, kb. 2-3 munkanapos átfutási idővel intéződik a csere az Apple adminisztráció miatt. Fontos tudni, hogy egy eszközhöz (szériaszámhoz) csak egy kedvezményes áru töltőt lehet rendelni. A program kizárólag a szervizben érvényes.

Good Guy Apple, én azt mondom.

Még több részlet itt.

A hivatalos Apple szervizek itt.

Köszönjük az iStyle-nak az információkat.



Megjelent a Parallels Desktop 9

Az egyik legnépszerűbb megoldás a Windows&Mac házasságra a Parallels, hiszen úgy tudsz futtatni szinte bármilyen operációs rendszert az alkalmazással, hogy közben nem lépsz ki a megszokott OS X-környezetedből. Úgy emlékszem, annak idején engem is ez a biztosíték győzött meg végleg, hogy nem kell félni az új operációs rendszertől, egyetlen ablak megnyitásával visszamenekülhetünk az évek-évtizedek alatt megszokott világba.

A virtuális masinába.

Most itt a szoftver 9-es verziója. Én már régóta nem használok Parallelst, úgyhogy mindig nagyokat nézek, miket tud, milyen gyorsan működik az új verzió, hogy még mennyivel könnyebb most a switcherek helyzete. Boldogok a switcherek!

A virtuális gép sokka gyorsabb, támogatja a cloud szolgáltatásokat fájlduplikáció nélkül, gyorsan feláll, gyorsan leereszt (nem félreérteni!), Power Nap támogatás, még több Mac gesztus a Windows programokban, multimonitor beállítások, ésatöbbi ésatöbbi.

50 dollár az update, 80 dollár a full verzió.

Nyami.



Többé nem kell útnyilvántartással szívni - RoadRecord

Az igazán hasznos alkalmazás nem a felhasználó teljes életét akarja megoldani. Nem markol sokat, csak egy feladatra koncentrál, de arra nagyon. Olyan megoldásokat tartalmaz, amire nem is gondolnánk, hogy szükséges - aztán ott és akkor, amikor kell, jól jön.

Ilyen a RoadRecord útnyilvántartás is.

A jelszó: céges autó útnyilvántartás. Ha szembesültél ezzel a problémával, ennek a nehézségeivel, ha birkóztál már emiatt a NAV-val, akkor fogod értékelni a RoadRecordot.

A vállalkozásnak ugyanis el kell számolni az üzemanyaggal. Nyilván kell tartania minden utat, az utolsó kilométerig. Ki, mikor, merre járt, melyik autóval, hány kilométert utazott, kihez ment, mennyit tankolt, mi volt az utazás célja. Ez még egyetlen autónál is nyűg tud lenni, hiszen ha úgy akarod csinálni, hogy egy ellenőrzésen ne bukjál meg, oda kell figyelni. Nincs kerekítgetés, meg kábéúgyvoltozás. Havonta több óra mehet el a táblázatkezelősdire, de sokszor még akkor is dolgozni kell az útnyilvántartással, ha egyébként külön erre írt programot használunk: ezeknél azonban sok esetben nem lehet tömegesen távolságokat számítani, egyesével kell bogarászni. Az útnyilvántartás lényege, hogy egyszerűen hozz létre olyan elszámolást, amit nyugodtan nyújtasz át az ellenőröknek: ez az igazi végterméke egy útnyilvántartó programnak, nem az, hogy valami van a fiókban.

A RoadRecord nagyvonalúan kihasználja az okostelefon adottságait, és a végletekig leegyszerűsíti a dolgunkat.

Screen Shot 2013-08-29 at 10.39.47 AM.png

Screen Shot 2013-08-29 at 10.39.56 AM.png

A szolgáltatás egy ingyenes iOS appból (iPhone és iPad) és egy asztali kliensből áll, utóbbi bármilyen platformról elérhető, és ennek segítségével vehetjük fel vagy importálhatjuk a partnereket csv-ből, szinkronizálhatjuk a telefonnal (persze manuálisan, akár a telefonnal is vehetünk fel új partnereket). Az iPhone lesz a mérőműszer: az iOS appban tárolhatjuk el a GPS koordináták alapján, melyik ügyfélnél jártunk, mikor érkeztünk meg valahová, mikor távoztunk, mennyi benzint tankoltunk, hol tankoltunk és mennyiért. Az így tárolt fix pontokat felhőn keresztül szinkronizáljuk a RoadRecord asztali kliensével, ami akár több autó adatait fogadja, szűrőkkel ellenőrzi az adatok ésszerűségét, tömegesen kiszámolja a pontok közötti távolságokat, és ezek alapján nyomtatja az útnyilvántartást. Utólag természetesen itt szerkeszthető a nyilvántartás manuálisan is.

Ha tehát megvan a partnerlista, onnantól kezdve tényleg csak be kell csekkolni az egyes helyeken - ez ugyanolyan szokássá válhat, mint a Parkolás app elindítása a belvárosban. Mindez végletesen egyszerűen működik: megnyomsz néhány gombot. Amikor megérkezünk egy helyszínre, a program felajánlja az általa ismert legközelebbi partnert: ide jöttél? Ha igen, a program eltárolja a helyet és az időt. Addig meríti csak az akksit, amíg a GPS koordinátád alapját tippel a legközelebbi partnerre, és amíg eltárolja ezt az információt. Nem követi végig az utadat, nem számolja ki a megtett távolságot, ezt majd megteszi az asztali kliens.

A program rendszeresen figyelmeztet a szinkronizálásra, így az információk nem veszhetnek el. A Napi Lista nézetben láthatjuk, az adott autó mikor merre járt. Bárki tudja kezelni a programot, a betanítás kábé öt perc. Kicsit értelmesebbeknek nulla.

A adatbázis tehát úgy épül fel lépésről lépésre, hogy közben alig igényel beavatkozást. Az asztali programmal könnyen nyomtatható az útnyilvántartás, amibe nem lehet belekötni, és ami a készítők szerint csont nélkül megy át a NAV ellenőrzésen.

Az iOS app tehát ingyen használható, regisztráció után kipróbálható az asztali verzió is. Ha tetszik, és megrendelnénk a saját cégünknek - vagy épp magánhasználatra, elszámolási kötelezettség nélkül is jól jön -, a licencért kell fizetni éves díjat. Annál olcsóbb, minél több időt rendelünk, és minél több autóval regisztrálunk. Ha csak egy autónk van, a járműre (valójában okostelefonra persze) vonatkoztatott licenc egy évre 17.500 forint, vagyis 1458 forint havonta (három évre ugyanez 972 forint). Ezzel szemben 10 autó esetében egy három éves licencnél már csak 589 forintot kell fizetni havonta és autónként.

Látszik tehát a programon, hogy akik kitalálták, megpróbáltak mindenre gondolni, minden lehetőséget bebiztosítani, hogy végre arra használhassuk a számítógépet, amire kell: hogy a robotmunkát, az idegtépő útnyilvántartás-vezetést helyettünk végezzék el, úgy, hogy nekünk minimálisan kelljen csak beavatkozni.

Az iOS alkalmazás letölthető iPhone-ra és iPadre

Az asztali klienst itt éred el

A RoadRecord az Appleblog hirdetője




süti beállítások módosítása