almalé és kungfu Rólunk

Az Adobe is szeretne aratni - Creative Cloud

Szerintem ellesték az Office 365 sikerét, amikor tegnap bejelentették a CC-t. A Microsoft és az Adobe terméke is megkerülhetetlen egy jelentős vásárlóközönségnek, és soknak közülük elkezd csorogni a tarkón a nedvesség, ha egyben kérsz sok százezer forintot szoftverért. Ha viszont havonta egy kisebb összegért nyújtod be a számlát, akkor már jobban hangzik a dolog. A vevő boldog, mert jól tervezhető költséget jelent, az eladó is örül, mert a vásárló élete végéig fizetheti a licencet, és a végén sokkal több százezer esik majd le. De ez végig az ő döntése lesz.

screen-shot-2013-05-06-at-2-12-47-pm.png

Mindehhez persze adni kell szolgáltatásokat is, be kell csomagolni cloud-papírba. Szinkronizálni eszközök között, nem elfeledkezve az okostelefonokról és a tabletekről.

Kíváncsi vagyok, mennyire jön be az Adobe-nak ez a júniusi váltás, a Creative Suit korszak vége, a Creative Cloud elindítása egyedüliként. Mert ugyan arányaiban nagyjából hasonlóan számoltak, mint a Microsoft, de a végén nem mindig ez számít. Az Office 2013 400 dolláros árához képest az Office365 10 dollárt jelent havonta. 2200 forint, plusz áfa, csábító.

Az Adobe CC viszont 49.99 dollár havonta. Ha az Adobe oldalán látható különös dollár-euró konverziót nézem, akkor ez kábé 62 euró lesz errefelé, plusz a gyönyörűséges 27 százalékos ÁFA, azaz 23.500 forint per hó. Persze, a CS6 sem olcsó, 620-900 dollár között mozog csak a Photoshop, érthető a dollárban vett árképzés.

Egy alkalmazás viszont csak 19.99 dollár lesz havonta, és szerintem ez az, ami miatt sikeres lesz a váltás, a legtöbben úgyis csak a Photoshopra ácsingóznak. De mire hozzánk elér, sajnos ez egyáltalán nem 4500 forintot jelent majd, hanem akár a dupláját.



Az Apple a Fortune Top10-ben

A Fortune elkészítette a szokásos ötszázas listáját idén is, ebben az egyesült államokbeli cégeket rangsorolják a 2012-ben elért jövedelmük alapján. Az Apple idén először került a top10-be, egészen pontosan a hatodik helyen végzett, a tavalyi 17. pozíció után.

Screen Shot 2013-05-07 at 9.15.33 AM.png

FORTUNE 500 TOP 10 LIST:

1. Wal-Mart Stores
2. Exxon Mobil
3. Chevron
4. Phillips 66
5. Berkshire Hathaway
6. Apple
7. General Motors
8. General Electric
9. Vallero Energy
10. Ford Motor

A HP a 15., a Microsoft a 35., az Amazon a 49. helyen végzett. A Facebook alig jutott be, a 482. pozícióra végül elég volt a tavalyi eredmény.

Az Apple eddigi helyezései, a vezérigazgatók nevével (a 9to5Macről nyúlva):

graf.jpg

A teljes lista itt található.



A freemium játékok ellentmondásos hatása

A freemium modell abszolút uralkodó az App Store-ban. Egyre több olyan ingyenes, minőségi alkalmazás jelenik meg iOS-re, amikben az appon belüli pluszokért kell csak fizetni. Sajnos.

A nagy gyártók is egyre inkább ráugrottak erre. Ez már nem is a mobiljátékok jövője, hanem a jelene. És ne legyenek illúzióink: egyedül annak köszönhető a freemium-mánia, hogy így több pénzt lehet leszedni a vevőkről. A játékmenet megtervezésekor pedig már nem a maximális izgalom, a kreatív történetvezetés van előtérben, hanem hogy úgy legyenek képesek rávezetni minket a pénzfizetésre, hogy észre se vegyük. Pontosabban hogy először azt gondoljuk, a program tényleg élvezhető ingyenesen is, aztán jöjjön el a pont, amikor nem.

A freemium modellt könnyű megideologizálni. Miért fizessen teljes árat valaki, aki csak ki akarja próbálni az alkalmazást, vagy nem épp egy hardcore gamer, és elvétve használja a programot? Aki többet játszik, fizessen többet. Igaz lehetne ez a tétel, ha lenne egy maximálisan elkölthető keret, egy ár, amivel a játék minden elemét elérhetjük, aminek a befizetése után már nem kérhet tőlünk senki semmiért pénzt.

De nem így van. Egyrészt az egész játék máshogy épül fel, másrészt ugye egyáltalán nincs plafon. Hallottunk nemrég arról a gyerekről, aki 3700 angol fontot költött lőszerre, páncélra, aranyládára, az apja bankkártyájával. Annak ellenére, hogy nem egyedi eset az övé, nem ezzel a módszerrel jön a nagy bevétel. Nem azok termelik, akiknek nincs fogalma a pénz értékéről. Inkább azok, akik végigmennek a fejlesztők által kijelölt úton. Addikció -- kezdődő unalom a játékmenetben -- pénz felajánlása több izgalomért -- költés.

Két játékot emelnék ki, amikkel elég sokat játszottam, így sikerült kiismernem az egyébként briliánsan felépített pénztárcacsapdát.

Az egyik a Hay Day volt. Ez egy Farmville-szerű cucc, van egy gazdaság, amiben nulláról kell felépíteni mindent. Veszel-eladsz, építesz, begyűjtöd a takarmányt, tejfölt, tojásrántottát meg hasonló marhaságokat gyártasz. Az állatok aranyosak, a grafika szép, el lehet nyomogatni egy darabig, aki szereti az ilyet.

Hay-Day_3_EN_iPad.png

Aztán elérsz a fejlődés egy pontjára, ahol megrekedsz. Már nem tudsz annyit termelni, és nem tudsz olyan áron eladni, hogy gyorsabban gyarapodj. Egészen odáig exponenciálisan nőttek a bevételek, de a bizonyos fejlettség után már stagnálsz. Ekkor veszed észre, hogy azok a pluszok, amiket más farmján láttál - bányák, hajók stb. - csak két esetben érhetőek el számodra. 1. a végtelenségig játszol, 2. költesz egy kis pénzt. És biztosak lehetünk benne, hogy a játékkészítő, aki ezt ilyen jól felépítette, az rávesz később arra is, hogy a kicsi költést toldjuk meg még egy kicsivel. Aztán ha már ennyit beleöltél, akkor ezt már nem fogod érte sajnálni és így tovább.

A játék úgy kezdődik, mint egy hagyományos non-freemium darab. Megvan az egyensúly a befektetett idő, az ügyesség és a növekedés között. Aztán észrevétlenül ez az egész eltolódik, és az emberek egy része ilyenkor csalódik, a másik része költ.

A másik jó példa a Real Racing 3. Gyönyörű autóverseny, csodálatos fizika. Alapból kapsz valamennyi pénzt, amiből vehetsz egy autót, és gyorsan gyűlik a dohány, ahogy nyered a versenyeket. Tuningolsz, új autót veszel, egyre jobbakat, szebbeket. Megint csak nem érted, miért nem kértek semmit ezért a játékért, hiszen nem kell itt költeni, megy minden magától.

Tovább olvasom


Újabb izgalmas App!system konferencia a vállalati mobilitásról

A HWSW ismét App!system konferenciát szervez, ezúttal május 23-án a MOM Kulturális Központban. Az egésznapos rendezvényen két teremben zajlanak majd az előadások, a téma a vállalati mobilitás és a Saas, vagyis az alkalmazások erőforrásai felhőben tárolásának lehetőségei, veszélyei.

Screen Shot 2013-05-03 at 1.02.21 PM.png

Az előadások ennek megfelelően épülnek fel, és a vállalati informatika aktuális kérdéseit feszegetik. Egyrészt vannak ugye az alkalmazottak, akik szeretnék a saját okostelefonjaikat a vállalati infrastruktúrán belül használni: ne kelljen már egy második-harmadik eszközt magukhoz venni azért, hogy elérjék az adatokat. Ezzel párhuzamosan meg ott van a cég, ami szeretné az adatok minél nagyobb részét felhősíteni, miközben a rugalmasság növelésén túl az adatait biztonságban tudja.

Az előadók ennek megfelelően többek között a mobilitás biztonsági kihívásairól (Dr. Krasznay Csaba, HP Magyarország), a felhőre váltás tanulságairól (Fóti Marcell, Netacademia) és a mobilos kártevők létező-nem létező veszélyeiről (Szappanos Gábor, Sophos) beszélnek. Adná magát a lehetőség, hogy mindegyikük a saját cégük termékeit mutassa be, javasolja, de a konferencia célja nem ez. Mindegyikük olyan előadással készül, amiben saját, személyes tapasztalataikat osztják meg, és amivel megpróbálnak kiemelkedni az őket foglalkoztató vállalat kereteiből.

A konferencia részletes programjáról az App!system weboldalán lehet érdeklődni, ugyanitt lehet jelentkezni a részvételre is.

A HWSW App!System az Appleblog hirdetője



Mennyibe kerülne az olcsó iPhone?

Ezt a kérdést tette fel magának a J.P. Morgan két elemzője, a válaszhoz pedig megnézték, mennyibe kerülnek az okostelefonok.

jpmorgan_smartphone_price_pyramid.jpg

Látható, hogy a a 600+ és a 300- kategória képviselteti magát a legtöbb eszközzel, a 400-500 dollár körüli kategóriában viszont kisebb a választék. Ezért aztán azt jósolják, hogy az Apple ezt a szegmenst célozza meg, nem a ténylegesen low budget kategóriát. Mondjuk ezt eddig sem feltételezte senki (én meg még a 400-ast sem).




süti beállítások módosítása