Egy érdekes grafikont készített az Asymco elemzője. Ezen az látható, melyik vállalat mennyit költött hirdetésekre az egyes években, valamint hogy ez a költés hogyan viszonyult a bevételeihez (hány százaléka a hirdetésre fordított összeg a sales eredményeinek).

Screen-Shot-2013-11-04-at-11-4-4.55.03-PM.png

Láthatjuk, hogy az Apple abszolútértékben is elég keveset költ hirdetésekre, ha pedig a bevételeihez viszonyítjuk, kifejezetten csökkenő tendencia figyelhető meg. Hozzá képest a Samsung kifejezetten szórja a pénzt a reklámbizniszbe, kíváncsi leszek a 2013-as eredményére.

Meglepetés még a Microsoft is, nem csak az iszonyatos költései miatt, hanem mert a consumer vonalat célozzák meg elsősorban, a Business and Server and Tools divízió állítólag kisebb büdzsével dolgozik, mint a Windows, Entertainment and Online.

Az elemző az Apple viszonyát a többiekhez ezzel a mondattal jellemzi: "minél erősebb, a mezőnyből kitűnő terméked van, annál kevésbé van szüksége arra, hogy reklámokkal segíts rajta."