Korábban már írtam arról, mennyire nehéz dolga van az iWatch-csal Jony Ive-nak. Az alapokról ki kell találnia egy új, mégis régi termékkategória dizájnját. Attól ugyanis, hogy az okosóra technológiailag előzmény nélküli, mégiscsak a karóra helyére kerül a csuklókon. Az pedig a férfiak egyetlen modern ékszere, és természetesen a nőknek is van egy egészen más elképzelése arról, mit szeretnének hordani.

A férfiaknak valami ilyesmi van a fejében:

Screen Shot 2013-11-01 at 11.44.42.png

A nők pedig valami ilyesmi:

ora2.jpg

És ezt nem lehet egyetlen tollvonással áthúzni. Valami olyan termék tudja átformálni egy csapásra a "menő óra" fogalmát, ami első ránézésre kicsalja a könnyeket az emberekből. Mert egyértelmű, hogy az Apple nem geekeknek tervezi az óráját, azt akarja, hogy mindenki hordja. Hogy a nők és férfiak dobják el a fenti képeken látható termékeket, és vegyék fel az iWatch-ot.

Mivel lehet ezt elérni? Tuti, hogy ezzel nem:

samsungsmartwatch.jpg

Sem ezzel:

ora.jpg

A legelismertebb iWatch koncepció Thomas Bogneré, ez így néz ki:


dribbble_small_iwatch.gif

Nagy felbontásban.

Gyorsan felejtsük el, hogy a legfeljebb három centi magasságú kijelzőn a rövid oldal mentén scrollozni biztosan nem felhasználóbarát. Mi a baj az órával ezen túl? Hogy olyan, mint egy továbbgondolt Nike FuelBand, nem lesz képes leváltani a jelenlegi óraízlést. Akik szeretnek kocogni, meg melegítőfelsőt hordani, szeretni fogják.

Nem tudom, mit találnak ki az Apple dizájnerei, de nagyon érdekelne.

István, kösz a linket