Korábban már írtam arról, mennyire nehéz dolga van az iWatch-csal Jony Ive-nak. Az alapokról ki kell találnia egy új, mégis régi termékkategória dizájnját. Attól ugyanis, hogy az okosóra technológiailag előzmény nélküli, mégiscsak a karóra helyére kerül a csuklókon. Az pedig a férfiak egyetlen modern ékszere, és természetesen a nőknek is van egy egészen más elképzelése arról, mit szeretnének hordani.
A férfiaknak valami ilyesmi van a fejében:
A nők pedig valami ilyesmi:
És ezt nem lehet egyetlen tollvonással áthúzni. Valami olyan termék tudja átformálni egy csapásra a "menő óra" fogalmát, ami első ránézésre kicsalja a könnyeket az emberekből. Mert egyértelmű, hogy az Apple nem geekeknek tervezi az óráját, azt akarja, hogy mindenki hordja. Hogy a nők és férfiak dobják el a fenti képeken látható termékeket, és vegyék fel az iWatch-ot.
Mivel lehet ezt elérni? Tuti, hogy ezzel nem:
Sem ezzel:
A legelismertebb iWatch koncepció Thomas Bogneré, ez így néz ki:
Gyorsan felejtsük el, hogy a legfeljebb három centi magasságú kijelzőn a rövid oldal mentén scrollozni biztosan nem felhasználóbarát. Mi a baj az órával ezen túl? Hogy olyan, mint egy továbbgondolt Nike FuelBand, nem lesz képes leváltani a jelenlegi óraízlést. Akik szeretnek kocogni, meg melegítőfelsőt hordani, szeretni fogják.
Nem tudom, mit találnak ki az Apple dizájnerei, de nagyon érdekelne.
István, kösz a linket
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.