Az ARworks nevű mobilfejlesztő cég érdekes próbának vetette alá a hazai weboldalakat. Megvizsgálták 38 hazai autóimportőr weboldalát MacBook Prón, majd iPhone 5-ön és egy Sony androidos készüléken. Arra voltak kíváncsiak, az oldalaknak van-e valamilyen mobilra optimalizált változata. Hogy ne kelljen nagyítgatni az olvasáshoz, menünyomáshoz, ne kelljen a flash tartalom helyén egy nagy büdös semmit nézegetni.
Meglepő módon kiderült, hogy a legtöbb márkának nincs ilyen a magyar piacon: az október
3-6. között végzett teszten az oldalak 31 százalékának volt valamilyen mobiloptimalizált megoldása, ezek közül azonban három angol nyelven volt csak elérhető. Összesen tehát 24 százalékuk mondhatta el, hogy kimaxolta a mobilkorszakot, legalábbis egyelőre.
A narancssárga gyártóknak van mobilváltozata. A lemaradottak között olyan márkákat is találunk, mint az Audi, a BMW, a Ferrari, a Jaguar vagy a Mercedes.
Az ARworks által készített összeállításban az összes vizsgált oldalról megnézhetitek a screenshotokat, néhányan az eminensek közül:
És néhány a renitensek közül:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.