Amikor először szivárogtak ki információk arról, mennyi iPhone 5c fogy az iPhone 5s-hez képest, nem hittük el. Nem hittük el, hogy az 5c viszi az eladások 55-65 százalékát. Arra gondoltunk, az Apple egy kevésbé szimpatikus módon lépett egy zseniálisat ezzel a műanyag burkolattal: úgy tudja eladni az iPhone 5-öt, mintha új lenne. És gyakorlatilag ez is történik, a piac pedig láthatóan adaptálta ezt a kommunikációt.
Aztán kiderült, hogy a sold az tulajdonképp shipped. Pokerface.
Aztán most kiderült, hogy mennyi az annyi. Az AllThingsD-n megjelent elemzői becslés szerint ilyen arányban fogytak 2013 szeptemberében a mobilok:
iPhone 5s-ből tehát kétszer annyi fogyott, mint 5c-ből. Még érdekesebb, ha kontextusba helyezzük:
Az arányok nagyjából ugyanazok. Tehát a zászlóshajó készülék viszi az eladások kétharmadát, a tavalyi modell a negyedét, a többit meg a két éves készülék. És mindegy, hogy újracsomagolták-e a régi telefonokat, vagy nem.
Ez a statisztika csak azért meglepő, mert már elkönyveltük magunkban a korábbit. Ha először látom ezt, azt mondom: nincs rajta semmi olyan, amit egy tudatos vásárlói kör ne prezentálhatna bármikor.
Mert ezt láthatjuk a grafikonokon: az Apple vásárlói tudatosan viselkedtek.
A grafikonokat magam készítettem, mert rengeteg időm van, és jól néznek ki
Ja, és az iPhone 4S mindkét kördiagramon ugyanolyan zöld, nem tudom észrevettétek-e.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.