Kaptunk egy remek kis grafikont, amiből kiderül, hogy miként oszlik meg negyedéves bontásban az iTunes forgalma. Ha megnézitek, kiderül, hogy a könyvpiac nem hasít, és a szolgáltatások kategóriája is inkább csak stagnál, de az appoké, videóké, zenéké és programoké folyamatosan növekszik.
Foglalkozzunk ezen belül a zenékkel: a Dediu felmérése szerint az átlagos júzer 12 dollárt költ évente dalokra (megnézem, én tavaly 49-et költöttem) az iTunesban, így tehát 575 millió aktív júzerrel számolva 6,9 milliárd dollár volt az iTunes Music Store bevétele 2012-ben. Márpedig ez elég sok, ha figyelembe veszed, hogy a teljes digitális zenepiac forgalma valahol 9,3 milliárd körül zárt tavaly. Az Apple tehát egymaga kiadta az iparág bevételének a 75 százalékát.
A maradékon a Pandora, az Amazon és néhány kisebb gyártó osztozkodott.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.