Kaptunk egy remek kis grafikont, amiből kiderül, hogy miként oszlik meg negyedéves bontásban az iTunes forgalma. Ha megnézitek, kiderül, hogy a könyvpiac nem hasít, és a szolgáltatások kategóriája is inkább csak stagnál, de az appoké, videóké, zenéké és programoké folyamatosan növekszik.

13.06.20-iTunes.jpg

Foglalkozzunk ezen belül a zenékkel: a Dediu felmérése szerint az átlagos júzer 12 dollárt költ évente dalokra (megnézem, én tavaly 49-et költöttem) az iTunesban, így tehát 575 millió aktív júzerrel számolva 6,9 milliárd dollár volt az iTunes Music Store bevétele 2012-ben. Márpedig ez elég sok, ha figyelembe veszed, hogy a teljes digitális zenepiac forgalma valahol 9,3 milliárd körül zárt tavaly. Az Apple tehát egymaga kiadta az iparág bevételének a 75 százalékát.

A maradékon a Pandora, az Amazon és néhány kisebb gyártó osztozkodott.