Sokan érvelnek az olcsóbb iPhone mellett az indiai piac miatt: milliárdnyi ember, akik imádnak mobilozni, de csak keveset tudnak fizetni egy készülékért, hiba volna lemondani róluk. A sztori ott bukik meg, hogy ezeknek az embereknek a többsége még egy olcsóbb okostelefont sem tudna megvásárolni magának, a tömeg, a százmilliók csak a legalacsonyabb árú, mindenféle okosságtól mentes telefonokat engedhetik meg maguknak.
De az is tény, hogy van egy széles réteg, amelyik már okosmobilban gondolkozik, de még mindig kétszer meggondolja, hogy mennyit költ a készülékre.
Az ő ingerküszöbüket sikerült megütni az új árazási stratégiával, ami kedvezőbb részletfizetési feltételeket kínál, és eleve csökkenti az árat valamelyest. A hatás elképesztő volt: a felmérések szerint az iPhone forgalma 400 százalékkal nőtt az intézkedések hatására, és most már közelítenek a havi 400 ezres darabszámhoz. Ez még Indiában is óriási eredmény, és a számítások szerint a legutóbbi hónapokban már az iPhone adta a teljes forgalom három százalékát.
Az Apple tehát jól láthatóan nem az olcsóbb modellek kifejlesztésével, hanem a régebbiek versenyben tartásával, és azok jó árazásával próbálja felkelteni az indiaiak érdeklődését. Sikerrel.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.