Sokan érvelnek az olcsóbb iPhone mellett az indiai piac miatt: milliárdnyi ember, akik imádnak mobilozni, de csak keveset tudnak fizetni egy készülékért, hiba volna lemondani róluk. A sztori ott bukik meg, hogy ezeknek az embereknek a többsége még egy olcsóbb okostelefont sem tudna megvásárolni magának, a tömeg, a százmilliók csak a legalacsonyabb árú, mindenféle okosságtól mentes telefonokat engedhetik meg maguknak.

De az is tény, hogy van egy széles réteg, amelyik már okosmobilban gondolkozik, de még mindig kétszer meggondolja, hogy mennyit költ a készülékre.

13.04.17-iPhone_India.jpg

Az ő ingerküszöbüket sikerült megütni az új árazási stratégiával, ami kedvezőbb részletfizetési feltételeket kínál, és eleve csökkenti az árat valamelyest. A hatás elképesztő volt: a felmérések szerint az iPhone forgalma 400 százalékkal nőtt az intézkedések hatására, és most már közelítenek a havi 400 ezres darabszámhoz. Ez még Indiában is óriási eredmény, és a számítások szerint a legutóbbi hónapokban már az iPhone adta a teljes forgalom három százalékát.

Az Apple tehát jól láthatóan nem az olcsóbb modellek kifejlesztésével, hanem a régebbiek versenyben tartásával, és azok jó árazásával próbálja felkelteni az indiaiak érdeklődését. Sikerrel.