Haha. 51,2 százalék. Ötvenegyegészkéttized. Ennyit vitt az iOS az amerikai piacon az utolsó negyedévben. Ez tehát nemcsak egy karácsonyi kiugrás, az év utolsó három hónapjáról van szó, ebben az időszakban volt az Apple piaci részesedése a mobil operációs rendszerek piacán több mint ötvenszázalékos. A teljes eladások fele az Apple-nél jelentkezett.

További érdekessége az ügynek, hogy ez javulást jelent az elmúlt év azonos időszakához képest, akkor ugyanis 44,9 százalékon állt a cég. Az erősödést úgy sikerült elérni, hogy egyetlen platformot leszámítva mindenhonnan elszívott valamennyi vásárlót az Apple.

A legkevésbé nyilván az Android érezte meg az elmúlt egy évet, de itt is szerény visszaesést lehet tapasztalni: 44,8 százalékról 44,2 százalékra kúszott vissza a platform a Kantar Worldpanel ComTech számai szerint.

13.01.22-Kantar-1.jpg

A RIM-nél viszont kezdhetnének aggódni, ha nem tudnánk, hogy a még mindig elsősorban az üzleti telefonokban erős gyártó forgalmára kisebb hatással van a karácsonyi szezon (persze ez nem áldás, hanem átok), meg hogy sokan talán azért nem vásároltak, mert inkább megvárják az első BB10-es telefont. Persze az is átok, hogy a RIM képtelen volt az ünnepi szezonra kihozni az új operációs rendszerrel árult mobilt.

A Windows Phone enyhe erősödésen esett át, ami nem olyan rossz egy eleve növekvő piacon, ahol az iOS és az Android egyébként mindent felfal, de biztos, hogy ennél azért többre számított a Microsoft és a Nokia, amikor összeálltak. Máshogy nézve viszont, és ez az igazán érdekes, 2012. utolsó negyedévében a 2,6 százalékos piaci részesedés úgy is elég volt a harmadik helyhez, ha egyetlen szereplőnek tekintjük az "others" kategóriát. Az egész csomag két platformból meg néhány hobbistából áll, ez van.