almalé és kungfu Rólunk

Heti Apple-csaj: Gal

Na ki látta a Fast Five című filmet? Voltak jó kis akciójelenetek, a Szikla verekedett Vin Diesellel, meg valami dél-amerikai országot is lebontottak benne, a legemlékezetesebb pillanatok viszont akkor is a Gal Gadot nevű csajhoz kötődnek.

Gal 1985-ben született Izraelben, és nagyon menő, hogy így is le lehet írni a nevét: גל גדות. És azt se felejtsük el, hogy Izraelben a nők is hadkötelesek, Galt is akkor fedezték fel, amikor a Maxim fotókat készített a bakákról, és lencsevégre kapta az akkor 22 éves lányt, akinek csípője ugyan nincs, de van fegyvere:

És aki persze már korábban is modellkedett, meg volt Miss Israel is, a világhírnév viszont csak ezután következett, remek képekkel, meg mindenféle filmszerepekkel:

Nálunk meg azért szerepel, mert tudja, mivel érdemes fotóznia magát:

Köszönjük Leventének a találatot!



Steve Jobs halála előtt levelet kapott Bill Gatestől

A The Telegraphnak adott interjújában Bill Gates elmesélt egy eddig nem ismert részletet a Jobs-szal közös kapcsolatából. Elmondta, hogy viharos viszonyuk a Bill és Melinda Gates Alapítvány egyik eseményén rendeződött, 2007-ben, amit Jobs-szal közösen rendeztek. "Hihetetlenül kedves volt… és szerencsére együtt tudtunk tölteni egy kis időt, mielőtt elment".

Gates elmondta, hogy levelet írt Jobsnak, amikor tudomást szerzett az állapotáról.

Elmondtam neki, hogy büszkének kell lennie az életművére, és a vállalatra, amit létrehozott. Írtam a gyerekeiről, akiket én is ismerhettem. Nem kellett békét kötnünk. Nem háborúztunk. Nagyszerű termékeket hoztunk létre és versenytársak voltunk, de a versengés jó dolog. Nem volt miért megbocsátanunk egymásnak.

Miután Jobs elment, Gates felhívta Laurene Powelt, Jobs feleségét, hogy kifejezze együttérzését. Laurene elmondta Gatesnek, hogy a Walter Isaacson-könyv rosszul mutatta be kettejük kapcsolatát. "Ebből az életrajzból nem derül ki, hogy mennyire tiszteltétek egymást. És az sem, hogy milyen nagyra értékelte a leveled, amit az ágya mellett tartott."

A teljes történet itt olvasható.



Majdnem minden tizedik mobil iPhone volt

A pénzügyi jelentésből és a mobilszolgáltatók adataiból már sejteni lehetett, hogy brutálisan erős volt az utolsó 2011-es negyedév az Apple-nek, amit a Strategy Analytics számai megerősítenek.

Az elemző három érdekes táblázatot is készített. Az elsőből kiderül, hogy a teljes mobilos világpiac nyolc százalékát szerezte meg az Apple az utolsó negyedévben 37 millió eladott készülékkel, messze túlnőve saját várakozásait. Én legalábbis még emlékszem, hogy amikor Steve Jobs bemutatta az első iPhone-t, és arról beszélt, mekkora lehetőség van a mobilpiacban, az iparág számainak ismertetése után azt mondta, hogy már egy százalékos részesedés megszerzése is hihetetlen lehetőségekkel kecsegtet. Erre most összejött nyolc. Sőt, 93 millió készülékkel az egész éves eredmény is hat százalék körül járt.

Persze még erősebbek a számok, ha azokat kategórián belül, tehát az okostelefonok piacán nézzük. Ebben a versenyszámban az Apple a Samsung összes vonatkozó készülékével együtt az egész évre vetítve 19-20 százalékos eredményt ért el, a koreai gyártó csekély előnyével. Ha viszont csak az utolsó negyedévet vizsgáljuk, a sorrend megváltozik, és az Apple kerül az élre, igaz, alig négytized százalékkal.

Hát így.



1,4 millió Apple TV csak hobbi az Apple-nek

Amikor az Apple belevágott az Apple TV fejlesztésébe, majd bemutatta azt, egyértelművé tette, hogy csak egy hobbiról van szó: nem vár hatalmas eladásokat, milliárdos bevételeket, egyszerűen szeretett játszani a termékkörrel, a végeredményt meg piacra dobta.

Ezzel együtt az Apple TV nem bukott meg: a második generációból néhány hét alatt 250 ezer darabot adtak el, pár hónap alatt meg összejött a milliós darabszám is.

Tim Cook azonban most vallott a legújabb eredményekről is: a szeptemberrel záródó pénzügyi évben összesen 2,8 milliót adtak el a 99 dolláros átjátszóból, míg az utolsó negyedévben új rekordot értek el 1,4 millió darabbal.

Elég szép számok, persze nem Apple-mértékkel mérve, ahol ötmillió Macről, 15 millió iPodról és iPadről meg 37 millió iPhone-ról beszélünk, ha az előbb említett negyedév jön szóba, és az is világos, hogy az Apple TV-ből az utolsó negyedévben befolyt 140 millió dollár is csak aprópénz. Főleg, hogy ennek csak egy kis része lehet nyereség.

Ezzel együtt Tim Cook megerősítette, hogy továbbra is hisznek a termékben, ő maga meg sem tudna már lenni nélküle, noha az Apple továbbra is csak hobbiként tekint a kütyüre.

Kérdés persze, hogy ez a játékszer önmagáért való-e, vagy inkább valami nagyobb célt szolgál: például, hogy az Apple rutint szerezzen a tévézés területén, megismerje a felhasználói szokásokat, így amikor végül előáll egy valódi tévével, már pontosan tudja, milyen pontokon kell legyőznie konkurensét.



Erős volt a Kindle Fire, de az iPad még mindig a csúcson van

Alaposan megvizsgálták az utolsó negyedéves eladásokat és számos hasznos következtetést tudtak levonni a szakértők. Egyrészt megállapították, hogy a mocskosul olcsó, 200 dolláros Kindle Fire megmentette az Android-platformot, főleg ennek a készüléknek volt köszönhető, hogy a Google operációs rendszere nőni tudott a tabletpiacon.

Másrészt kimondták, hogy a teljes tabletforgalom 26,8 millió darab volt a tavalyi 10,7 millió darab után, ami 150 százalékos növekedést jelent, míg egész évben 66,9 millió készülék fogyott, szemben a 2010-es 18,6 millióval.

Hogy legyen mihez hasonlítani az eredményt, a netbookokból a legjobbnak számító 2009-es évben sem fogyott harmincmillió darabnál több, a tablet tehát egyértelműen nagyobbra nőtt a hasonló célokra szánt, szintén második gépnek használt elődjénél.

Százalékosan és darabszámban nézve is nagyon sokat lépett előre az Android: tavaly év végén még csak 29 százalék jutott a platformnak, idén már 39, de érdemes megjegyezni, hogy a növekedést nem egy év, hanem egyetlen negyedév alatt hajtotta végre a Google operációs rendszere. A szeptemberrel záródó negyedévben ugyanis még csak 27 százalékon állt az Android, gyengébben, mint tavaly, aztán októberben megjelent a Kindle Fire, ami egymaga összehozta a növekedés legnagyobb részét.

Az Apple továbbra is piacvezető maradt, bár kétharmados súlya 58 százalékosra olvadt, ez még mindig elképesztő előny, figyelembe véve, hogy a konkurens százalékok mögött számtalan gyártó megszámlálhatatlan terméke sorakozik.

És akkor jöjjenek a számok:




süti beállítások módosítása