Amikor az Apple belevágott az Apple TV fejlesztésébe, majd bemutatta azt, egyértelművé tette, hogy csak egy hobbiról van szó: nem vár hatalmas eladásokat, milliárdos bevételeket, egyszerűen szeretett játszani a termékkörrel, a végeredményt meg piacra dobta.

Ezzel együtt az Apple TV nem bukott meg: a második generációból néhány hét alatt 250 ezer darabot adtak el, pár hónap alatt meg összejött a milliós darabszám is.

Tim Cook azonban most vallott a legújabb eredményekről is: a szeptemberrel záródó pénzügyi évben összesen 2,8 milliót adtak el a 99 dolláros átjátszóból, míg az utolsó negyedévben új rekordot értek el 1,4 millió darabbal.

Elég szép számok, persze nem Apple-mértékkel mérve, ahol ötmillió Macről, 15 millió iPodról és iPadről meg 37 millió iPhone-ról beszélünk, ha az előbb említett negyedév jön szóba, és az is világos, hogy az Apple TV-ből az utolsó negyedévben befolyt 140 millió dollár is csak aprópénz. Főleg, hogy ennek csak egy kis része lehet nyereség.

Ezzel együtt Tim Cook megerősítette, hogy továbbra is hisznek a termékben, ő maga meg sem tudna már lenni nélküle, noha az Apple továbbra is csak hobbiként tekint a kütyüre.

Kérdés persze, hogy ez a játékszer önmagáért való-e, vagy inkább valami nagyobb célt szolgál: például, hogy az Apple rutint szerezzen a tévézés területén, megismerje a felhasználói szokásokat, így amikor végül előáll egy valódi tévével, már pontosan tudja, milyen pontokon kell legyőznie konkurensét.