almalé és kungfu Rólunk

Nyolcmillió forintnyi MacBookot hugyozott a halálba

Nem viccelek. Egy rendőrségi jelentés szerint az Upper Allen-i általános iskolában egy 11 éves fiú az iskolai géppark részét képező MacBookokra ürítette vizeletét, amivel tönkretette a laptopokat. A rendőrség szerint a fiú 36 ezer dolláros kárt okozott, és előállították őt vandalizmusért. Ahogy a Macenstein megírta, a húgyhólyag most a Cumberland megyei fiatalkorúakkal foglalkozó intézetnél pattog.

Nem teljesen világos, hogy milyen indíttatásból vizelte le a fiú a gépeket. Talán lelkes Windows/Linux/Android-hívő. Vagy egyszerűen csak berúgott. Nem is ez a lényeg.

A tiszteletreméltó ebben a történetben inkább az a pisimennyiség, amivel képes volt a srác 36 laptopot megsemmisíteni. A saját gépemet elnézve legalább egy deci vízre van szükség ahhoz, hogy a lecsukott házba valahol beszivárogjon a víz, szóval ha a fiú mind a 36 laptopot hazavágta, 3,6 liternél kevesebbet nem pisilhetett.

Ezek ám a csodálatos vesék!

A másik lehetőség, hogy az amerikai diákok annyira finnyásak, hogy már hozzá sem nyúlnak egy húgyszagú MacBookhoz, ezért azonnal totálkárosnak minősítették őket. A megsemmisítés előtt érdemes lenne rákérdezniük, hogy nem tart-e igényt rájuk akármelyik hazai általános iskola.



Az Apple 1984-es reklámját parodizálja egy tehetségkutató

A Mac bevezető kampányának egyik legfontosabb eleme volt az a Ridley Scott-reklámfilm, amit Steve Jobs a vezérkar egyhangú gyűlölete ellenére elfogadott, amit csak egyetlen egyszer vetítettek le, és amire ennek ellenére is csak a történelem egyik leghatásosabb hirdetéseként hivatkoznak:

Azóta számos paródiát megélt a videó, és most itt van a legújabb: az ABC úgy gondolta, hogy DUETS című tehetségkutatója annyira különbözik az összes többitől, hogy spéci reklámot érdemel:

Nekünk nem nagyon lesz lehetőségünk arra, hogy eldöntsük, tényleg valami Macintoshoz mérhetően forradalmi megmérettetés kezdődik-e Amerikában, vagy csak megint elgurult a kreatívok gyógyszere, de hat év múlva, amikor a formátum licence eljut hozzánk, talán kiderül.



SmartEast híradó 12.

A mai adásban szó lesz a Google és a Motorola egyesüléséről, megnézhetjük, hogy mennyire lesz nagy az új iPhone, megtudjuk, provokatív-e a RIM új reklámkampánya és végül megmutatjuk a 4 döntős magyar alkalmazást a Windows Phone-os alkalmazásversenyen!

weboldalunk | videóink | írj nekünk!





Befejeződött a Google-Motorola egyesülés
A Google és a "több Nexus elve"
Állítólag ez az új iPod Touch előlapja
Újabb részletek a Jobs filmről





Provokatív és merész a RIM új kampánya
Jön a Bold 9790 a Vodához
Bővített kamerafunkciók és adatforgalom-számláló Nokiára
Több magyar fejlesztésű alkalmazás is bejutott a WPAppAwards döntőjébe

A videót Polcz Péter készítette



Miért lesz Kardfogú tigris az OS X 10.9-es?

Géza küldte nekünk azt a remek képet, amiből kiderül, hogy nehezebb mostanában OS X-névadónak lenni, mint térítő szerzetesnek a Kamionosok és kurvák-partikon.

A táblázat két tengely mentén mozog: a vízszintes azt vizsgálja, hogy mennyire menő az állat neve, a függőleges meg azt, hogy melyik alcsalád nyerne egy verekedésben.

Egyből látszik a probléma: a gepárd jó indítás volt, viszonylag menő név, szóval az sem zavaró, hogy a legtöbb macskaféle simán agyonütné egy verekedésben. A Puma és a Jaguár egyértelmű szintlépés a nyers erőt figyelembe véve. A Panther ellensúlyozni tudta a gyengülést a menőséggel. A Tiger kétszeres ugrást jelent, hiszen erősebb is, menőbb is, mint a Panther.

Utána már kényszerpályán mozgott az Apple, beszorult a Panthera nembe, ahonnan a Lionig egyre kevésbé menő és egyre gyengébb állatokat volt kénytelen választani, aztán a 10.7-essel el is ért a csúcsra. Innen már csak lefele vezethetett az út, és a vállalat most először volt kénytelen olyan állatfajt választani, ami nemcsak gyengébb, de még kevésbé is menő, mint az elődje.

Ám ezzel még nincs vége. Merre tovább? Cougarnak, Kaguárnak csak nem hívhatják a 10.9-est, túl sok lenne már a pumából. Az Ocelot nemcsak béna, de gyenge is.

A házicicáról, vörös hiúzról, vadmacskáról és mezei hiúzról már ne is beszéljünk.

Szóval csak egy megoldás maradt: a Kardfogú tigris. Az mindegyik macskánál nagyobb, erősebb és menőbb.

Kár, hogy már kihalt.



Magyar dalokat is felismer a SoundHound

Oké, elismerem, _lehetséges_, hogy ez a funkció már régóta rendelkezésre áll, de nekem csak ma sikerült felfedeznem. Aki esetleg nem tudná, a SoundHound az iTunes Store egyik leghasznosabb, legjobban működő alkalmazása, ami hallás alapján ismeri fel a dalokat, majd rögtön utána fel is kínálja a vásárlást az iTunes Store-ból. Ha az adatbázisban szerepel a dal, százból majdnem százszor fel is ismeri azt, és meglehetősen vaskos adatbázisról beszélünk, amiből azonban jó ideig hiányoztak a magyar dalok.

Időnként próbát tettem, természetesen nulla eredménnyel.

Aztán ma hallottam valamit a Petőfiben, és gondoltam próbát teszek, hátha. Öt másodperccel a program indítása után már ott is volt a kijelzőn az Anima Sound System albuma, azonnali letöltési opcióval.

Csekkoltam gyorsan, tényleg ott van az iTunesban a dal, úgyhogy talán van összefüggés a magyar Music Store megjelenése és a SoundHound okosodása között (dacára annak, hogy a program saját adatbázist használ). Viszont akkor már hónapok óta felismeri a SoundHound a hazai dalokat, de majd kommentben úgyis leírjátok, hogy mi a helyzet.

Én mindenesetre örülök az opciónak.




süti beállítások módosítása