Mindig is tudtuk, hogy az Apple kézikütyüjei remekül hozzák be az új ügyfeleket, akik a halo effektus miatt más termékekre is áttérnek. Viszont az NPD Group felmérése még így is meglepő: szerintük az egyesült államokbeli iPad-vevők 25 százalékának nem volt még korábban Apple-cucca, vagyis sem iPhone-ja, sem MacBookja, de még egy szaros iPodja sem. Ami manapság nagy szó már arrafelé.
Persze eddig, az iPhone-ok és iPodok esetében arra következtettünk, hogy az asztali gépek és a laptopok eladásai nőnek a kézikütyüknek köszönhetően. Ez így is volt, hiszen az Apple szándékosan úgy alakította ki a termékcsaládját, hogy minden a központ (a vas) körül forgott, így alakítva ki a teljes ökoszisztémát. Ha vettél egy periféria-eszközt, akkor elkezdtél vágyni a központra, MacBookra, iMacre is.
Ez mára viszont már megváltozott. Az Apple kihirdette a post-PC-korszakot, és az iOS-eszközöket minél önállóbbra akarja nevelni, hogy ne legyen szükség a hagyományos értelemben vett számítógépre a működtetéshez. Efelé mutatnak a frissítések közvetlenül a készüléken történő telepítési lehetősége, a wifis beállítási lehetőségek és az iCloud szolgáltatásai is (backup a felhőbe, és a vásárlások automatikus letöltése minden eszközre). Egyre kevesebb szükség van tehát egy Macre a működéshez.
Látszólag tehát ezek az új Apple-vásárlók az iPadjükkel kevesebb motivációt kapnak másik Apple-termék vásárlására. Ez azonban nem igaz. Korábban írtuk, hogy az új szolgáltatásokkal mennyire kibővültek, mennyire természetessé váltak egy Apple-ökoszisztéma szolgáltatásai, és ha ezt a képet nemsokára egy Apple tévével is kiegészítik, akkor egyértelmű lesz, hogy lecsapnak rá a márkát addigra megkedvelő fogyasztók.
Mert megkedvelik, abban biztos vagyok.
Magyarósi Csaba
2012.04.27. 12:37
Címkék: smarteast
Újra a stúdióból jelentkezünk a mostani adásban, melyben beszámolunk arról, hogy az Apple-nek végtelen pénze van, a Google bemutatta a Dropbox és SkyDrive új ellenfelét, érik a 10. számú szeder-rendszer és végül, hogy megint a statisztikák böngészése buktatta le a Microsoftos újdonságokat.
weboldalunk | videóink | írj nekünk!
A videót Polcz Péter készítette
szucsadam
2012.04.27. 10:53
Benjamin Fay, az Apple retail real estate vezetője követi volt főnökét, Ron Johnsont a J. C. Penney üzletlánchoz. Feladata lesz a boltok új kinézetének és stílusának, arculatának megvalósítása.
Ron Johnson tavaly november 1-től vezeti a teljes J. C. Penney-t, a több mint ezer üzletből álló hálózatot. Úgy látszik, volt kollégáját is sikerült meggyőznie arról, hogy ha nem is cukros vizet, de ruhákat, bútorokat, ékszereket és elektronikai eszközöket adjanak el együtt.
Ron az újságírói kérdésre nagyon dicsérte volt kollégáját, kiemelkedő vezetői képességekkel megáldott kreatív profinak írta le, akinek a dizájnról alkotott elképzelései tették elismertték az Apple Store-okat világszerte.
Hát az igaz, hogy J. C. Penney-kre is ráfér valami hasonló:
forrás: Wikipedia