almalé és kungfu Rólunk

Mit csinál Tim Cook Kínában?

Hát a legfontosabb, hogy ott van, ennél lényegretörőbben nem lehetne megközelíteni ezt a kérdést. Carolyn Wu, az Apple szóvivője is megerősítette az utazás tényét, és azt is elmondta, hogy kínai állami vezetőkkel tárgyal az Apple vezérigazgatója. Azt nem tudni, hogy miről.

Mindenesetre ha már ott volt, meglátogatott egy Apple Store-t:

Kezet rázott Li Keqiang kínai miniszterelnök-helyettessel:

És meglátogatta az új iPhone-gyárat is Zhengzhou-ban, ahol 120 ezer munkás dolgozik:

Meg nem erősített források szerint a magatehetetlen rabszolgákat erre az időre láncon kivezették a hátsó udvarra, és 120 ezer profi kínai színészt tettek a helyükre, akik mosolyogva üdvözölték Cookot.



Minden második amerikai otthonba beférkőzött az Apple

A CNBC piaci felmérése, az All-America Economic Survey egy érdekes számot derített ki. Ez alapján az egyesült államokbeli háztartások többségében van legalább egy Apple-termék.Éppen megvan, de megvan az a többség.

Mint a grafikonon látható, csak 49 százaléknak nincs almalogós cucca, a háztartások 9 százalékában pedig öt "designed by Apple in California" felirató kütyü lapul.

Ez azt jelenti, hogy 55 millió otthonban találkozhatunk iPoddal, iPhone-nal, iPaddel vagy Mackel, átlagosan 1,6 almás készülék jut mindenhová. A már Apple-felhasználó helyek 25, a még nem Apple-júzerek 10 százaléka tervez idén is vásárolni valamit Cupertinóból.

Több szinonimát nem szeretnék kitalálni az Apple-termékre.



Hol késik a magyar iTunes Match?

Van már alkalmazásboltunk, zeneboltunk, le tudunk tölteni filmeket a Store-ból és az Apple termékkínálatának majdnem egésze elérhető a magyar APR-ektől, egy dolog azonban nagyon hiányzik: az iTunes Match. A hiány annál is inkább fájó, mert a szolgáltatásra már 37 országban elő lehet fizetni, köztük olyanokban, mint Csehország vagy Szlovákia.

Ebből következik, hogy jellemzően nem kelet-európai, hanem magyar-specifikus problémáról van szó.

De vajon hol akadhatott el a dolog?

Ötlet?

Talált! Az Artisjusnál.

Az ügy azonban valamivel bonyolultabb annál, minthogy simán elkezdjük anyázni a szerzői jogvédőket és jellemzően az iTunes Store felépítéséből fakad. Nézzük át, miért nem éri meg jelenlegi formájában az Artisjusnak támogatni a szolgáltatást.

Az iTunes Match ugye úgy működik, hogy csekkolja a gépeden tárolt dalokat, majd azokat évente 25 euróért jogtisztává varázsolja. Teljesen mindegy, hogy honnan kerültek az iTunesba a tételek, az Apple 256 kilobites DRM-mentes aac-fájlokat ajánl fel helyettük, amik már tökéletesen jogtiszták. Alapvetően mindenki jól jár: a felhasználó, mert kifehérítheti a zenelistáját, ráadásul normális minőségben lesznek meg a dalok, az Apple, mert a Match tovább erősíti a brandet, és a zenészek is, akik a jogtisztára cserélt dalok után pénzt kapnak. Gondoljuk csak el, olyan jövedelemre tesznek szert, amiről eddig nem is álmodhattak: a már korábban ellopott, vagy ilyen-olyan forrásból letöltött, begrebbelt daluk után hirtelen elkezd fizetni valaki.

Kis túlzással olyan ez, mintha ellopnák a kocsidat, aztán fél évvel később a tolvaj elkezdené visszaküldeni az autó árát, havi részletekben.

(Tudjuk, Magyarországon a zeneletöltés nem bűn, de az előadó szempontjából ennek a jogi okoskodásnak nincs sok jelentősége).

Miért nem tetszik ez az Artisjusnak? Hát azért, mert csak az azonosított dalok után fizet az Apple. Ha megtalálja például a Bunyós Pityu összest a gépeden, azt nem tudja párosítani, hiszen az adatbázisban nem szerepelnek a joviális bokszoló dalai, Bunyós Pityu nem Match-kompatibilis. És ez igaz a legtöbb magyar előadóra, hiszen az iTunes Store-ban viszonylag kevés magyar dal van.

Ennek persze egyebek közt pont az az oka, hogy a szerzői jogvédők túlzottan lelkesek nálunk, sokkal nehézkesebben, lassabban szivárognak be a magyar előadók a boltba, mint az indokolt lenne, amiből meg következik, hogy az iTunes Match sem vezethető be olyan könnyen, mint indokolt lenne.

Persze azt se felejtsük el, hogy ha a szolgáltatás nem ismeri fel Pityut, nem is cseréli le jogtiszta verzióra a dalokat, tehát lényegében senki sem károsul. Nem jön a pénz, de kifehérítés sem történik.

Az Artisjusnak viszont nyilván nem ez a célja: szeretné, ha a Matchből bevételhez jutnának a magyar művészek is, ehhez viszont az kell, hogy a keresőmotor nagyobb találati aránnyal ismerje fel a hazai előadók dalait, amihez meg izmosabb adatbázisra lenne szükség. Amihez meg az kéne, hogy a magyar előadók nagyobb számban, lelkesebben, akadályok nélkül kerüljenek be az iTunes Store-ba.

Szóval bonyolult az ügy, de a lényeg, hogy a tárgyalások folynak és mindenki az optimális megoldásra törekszik, csak egy ilyen bonyolult megállapodás mindenhol sok időt vesz igénybe. Hát még Magyarországon.

update: hamarosan jelentkezünk egy második poszttal, amiben még részletesebben leírjuk az eljárás menetét. Addig is az erő és a Match legyen velünk!



Ilyen volt az iPad-start az iStyle-nál

Nemrég küldték el nekem az iStyle-osok az új iPad startjáról készített videót, amit megfejeltek egy unboxinggal és egy rövid teszttel, enjoy:



Így lehet pillanatok alatt megsemmisíteni az iPhone védelmét

Minden felnőtt férfi életében elérkezik az a pillanat, amikor zárszerelőt kénytelen hívni. Vagy azért, mert kizárta magát, vagy mert annyi magabiztosságot adtak neki az évek, hogy úgy gondolta: majd ő megcsinálja maga, nem lehet az olyan bonyolult. Mármint a zárszerelés. Aztán miután a szétroncsolt ajtót feszegetjük már egy órája, elismerjük a vereséget. És amikor jön a muki, elővesz valamit a zsebéből, és tíz másodperc múlva nyitva van az ajtód, ami mellé már odatámasztottad a pajszert is, biztos ami biztos, akkor jössz rá, valójában mekkora biztonságot nyújt a zár az ajtódon.

Ha elképzeljük, hogy az ajtónk a mobilunk, akkor itt egy leleplező videó, hogyan dolgoznak a zárszerelők:

iPhone, iPad, Android, tökmindegy, pikpakk megvan a passcode, a fájlok, a jelszavak meg minden egyéb nyalánkság, nem is nagyon kell tökölni, még egy hülye is megcsinálja.

Egyébként rendőröknek, katonáknak és a hírszerzésnek árulják a szoftvert.




süti beállítások módosítása