A Net Applications felmérése szerint 2011-et az Apple nyerte, ha a mobilplatformok netes részesedését vizsgáljuk. Ezek alapján az iOS-platform októberben volt a csúcson 61,5 százalékkal, az évet meg az átlagos 2011-es teljesítménynek megfelelően 50 százalékkal zárta, amit fele részt az iPhone, fele részt az iPad hozott össze.
Az év nagy vesztese a Java ME volt, ami az év eleji 26 százalékról megállás nélkül zuhant vissza 20 százalékig, és a piac szürkülését mutatja az is, hogy az "Other" platformnak 22 százalékról 14 százalékra csúszott vissza a részesedése.
Az Android persze megállíthatatlanul nőtt, de az összes Google OS együttesen is csak 16,2 százalékot tudott kiszakítani magának, amit nyilván az is magyaráz, hogy sokan az olcsóbb Androidokat keresik, és ők kisebb adatforgalmat is generálnak, míg aki iPhone-t vesz, az már izomból netezget és költ az előfizetésre.
Miközben az iOS szárnyal, a számítógépek piacán továbbra is a Windows az úr 92,2 százalékkal, míg az OS X-nek csak 6,4 százalék jutott.
A Mac Rumorson jelent meg ez a kép, amin állítólag az Apple új tabletjének lcd-je látható. Pontosabban a felső az iPad 2, az alsó az iPad 3 kijelzőjét mutatja.
Kikapcsolt állapotban persze nem sok különbség látható, de azért vannak árulkodó jelek: például, hogy az alsó kijelző három adatkábellel kommunikál a rendszer többi részével, míg a felső csak kettő csatornát használ. Mivel a hírek szerint a megjelenített pixelek száma duplájára négyszeresére, 2048-szor 1536 képpontra nő, logikusnak tűnik a nagyobb sávszélesség.
A készülék várhatóan az év első felében fog megjelenni, bár ahogy az iPhone 4S premierje is csúszott, úgy lehet, hogy az iPad 3-ra is többet kell várni.
Akinek van Apple TV-je meg egy iPadje, biztos eljátszott már a mirroringgal, azzal a funkcióval, ami a tablet képét a tévére varázsolja. A funkció működik, de nem elég jól, hiszen a felbontás és a minőség a wireless kapcsolatnak hála kissé gyászos, játékoknál meg zavaró, hogy a tévés kép pár tizedmásodperccel le van maradva a tableteshez képest.
Néhány fejlesztő viszont addig hekkelte az Apple TV-t a 9to5Mac szerint, amíg minden egyéb iOS-eszköz közreműködése nélkül meg tudta jeleníteni az App Store-os alkalmazásokat rajta.
Az egész alapja az Apple TV hardvere, ami megegyezik az első iPadével és az iPhone 4-ével, elvileg tehát tökéletesen alkalmas az App Store-os programok közvetlen futtatására. Ezt a funkciót azonban nem engedélyezte az Apple, ezért van szükség az iPad vagy az iPhone közbeiktatására.
Steven Troughton-Smith és TheMudKip viszont addig hekkelték a rendszert, amíg az képes nem lettlett ezeknek a programoknak a natív, 720p-s megjelenítésére. Ha megnézitek a videót, kiderül, hogy ez miért olyan fontos: az Apple TV, illetve rajta keresztül a tévé olyan okos lett ettől, amilyenről korábban álmodni sem mertünk, egy vezetéknélküli billentyűzettel és egy magic trackpaddel kiegészítve igazi birodalmi irányítópultot rendezhetünk be a kanapénkon ülve.
Arról nem is beszélve, hogy ha egy kis reszelés után az iPad 2-re optimalizált játékok is felbukkannak majd a rendszeren (ehhez persze új, erősebb hardverrel szerelt Apple TV-re is szükség lenne), akkor már az Xbox 360 és a PS3 közvetlen ellenfele lenne az Apple TV. Hiszen remek grafikájú programok futnának a nagyképernyőn. Az Infinity Blade II persze nem egy Rage, de könnyű belelátni a lehetőséget egy ilyen fejlesztésbe.
Persze az egésznek csak akkor lesz súlya, ha az Apple is odaáll a kezdeményezés mögé, de ahogy Troughton-Smith is írta, könnyen lehet, hogy megtörténik ugyanaz, mint a zárt rendszerű első iPhone-nál, amire kezdetben csak néhány hekker írt külső programokat, aztán az iPhone 3G-vel megnyílt az App Store, és maga a gyártó kezdte el kínálni az alkalmazásokat.
A blogon található valamennyi írás, valamint a fényképek egy része a szerző saját tulajdonát képezik, amelyek másolása, terjesztése kizárólag előzetes engedéllyel lehetséges.