Néha a legegyszerűbb ötletekből lehet a legizgalmasabb, persze nem túlságosan messzemenő következtetéseket levonni. Ilyen például, amikor a Piper Jaffray elemzője, Gene Munster elgyalogol egy bevásárlóközpontba és elkezdi számolni, hogy hányan és mit vesznek az Apple és a Microsoft üzletében. Nyilván ebből nem lehet az egész világra vonatkoztatott tanulságokat levonni, legfeljebb a minneapolisi vásárlók szokásait lehet felmérni, de attól még jópofa a módszer: egyszerű, tiszta, hatékony.
Munster azt találta, hogy az Apple Store-ban átlagosan 47 százalékkal volt nagyobb a forgalom a nyolcórás, vizsgált időszakban, mint a Microsoft üzletében.
Még nagyobb a különbség, ha nem a nézelődőkre, hanem a vásárlókra koncentrálunk: az Apple óránként 17,2, a Microsoft 3,5 terméket adott el. Ráadásul a Microsoft hetven százalékban Xbox játékot értékesített a vizsgált időszakban, abból meg nincs annyi pénz, mint egy tabletből. Főleg nem a Microsoftnak.
És akkor nézzük a tableteket: az Apple Store-okból átlagosan 11 ember távozott óránként valamilyen iPaddel a kezében. Mindeközben pontosan nulla darab Microsoft Surface RT fogyott. Zéró.
Persze az Apple élete sem csupa játék és mese. Bár idén 31 százalékkal több nézelődő volt, mint egy évvel korábban, a vásárlás erősen visszaesett: tavaly még 14,8 iPadet adtak el óránként, idén már csak 11-et. Hét iPadet és 4 iPad minit.
Még nagyobb a visszaesés, ha a Macintoshok forgalmát nézzük: a gépekből a tavalyi 10,1 után idén már csak 3,9 fogyott óránként. Persze messzemenő következtetéseket ezekből a számokból sem lehet levonni. A tavalyi Mac-forgalom eleve túlzás volt az iPadhez mérten, az idei arányok jobban mutatják a két termékkategória közti természetes különbséget. Meg ugye ez csak egy város egyetlen bevásárlóközpontja. Meg iMac sincs. De azért érdekes.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.