Van egy rakás kis töredékhír, tekintsük át őket, hogy lássuk, merre tart az Apple legkisebb tabletje.

Egyrészt az IDC piackutató számai alapján tisztán látszik, hogy miért volt szüksége a készülékre az Apple-nek: bár a cég jelentősen tudta növelni eladásait az első negyedévhez képest, tisztán látszik, hogy piaci részesedése a harmadik negyedévre érezhetően csökkent: 60 százalékról 50 százalékra.

idc_3Q12_tablets.png

A darabszám ugyan 26 százalékos növekedésben van, de a szélesebb portfólióval támadó Samsung ugyanebben az időszakban 325 százalékos növekedésen esett át és már 5 millió eladott tabletnél áll. Ráadásul jön fel az Amazon és a többiek is.

Ehhez képest nagy bátorság volt az Apple-től, hogy a DisplayMate alapos tesztje szerint az iPad mini kijelzője inkább csak átlagos a kategóriájában. Sem a felbontása, sem a fényereje, a kontrasztja, a színmegjelenítése nem kiemelkedő, sőt, jobban tükröződik, mint legtöbb közeli konkurense. A szakértők szerint a mini kijelzője persze jó, de az olcsóbb Amazon és Google tabletek lcd-i jobbak. Részletek itt.

mini-121105-2.jpg

A Wall Street-i elemzők mindenesetre erős izgalmi állapotba jöttek a modelltől. Bár az Apple csak annyit közölt, hogy hárommillió tabletet adott el a nyitóhétvégén, és nem derül ki, hogy ebből mennyi a mini, mennyi a második generációs, mennyi a negyedik generációs modell, az elemzők szerint a vásárlók 80-90 százaléka a minire gerjedt. Márpedig ez túlszárnyalja a piaci várakozásokat. Főleg úgy, hogy a hírek szerint az eladások ütemét a szűkös raktárkészletek is alakították, ráadásul még meg sem érkezett a mobilnetes modell, ami tovább élénkítheti a piacot.

Az elemzők egyébként 25-26 millió tabletes utolsó negyedévet várnak az Apple-től, amiből 5-7 millió lehet a mini, míg a későbbiekre nézve arra számítanak, hogy 2013-ban 100 millió iPadre jut 30 millió mini, 2014-ben meg 138 millió iPadre 48 millió mini.