Mindenki csak az iPhone-okról és iPadekről beszél, és persze amikor premier van, mi is, pedig valójában a szívünk csücske a Mac. Azzal kezdtünk, az jelenti az Apple-t, annál lehet gigahertzekről, pixelszámokról és konfigurációkról vitatkozni.

És hiába nincs akkora növekedés, mint az iOS-eszközöknél, a Mac is szépen menetel előre. Annyira, hogy 2012. harmadik negyedévében az utóbbi évtized rekordjait megdöntve 13,6 százalékosra nőtt a gépek piaci részesedése az Egyesült Államokban. Ez azt jelenti, hogy majdnem minden hetedig eladott számítógép Mac volt, ami óriási eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy a Mac minit leszámítva nincs is ezer dollár alatti gépe az Apple-nek.

gartner_3Q12_us.png

Ebből következik, hogy még combosabb a helyzet, ha csak az ezer dollár feletti számítógépekre, tehát az Apple valódi piacára koncentrálunk: friss felmérés nincs a kezemben, de előkerestem egy 2008-as cikkemet, amiben 66 százalékos eredményt emlegetett az NPD. És nincs okunk abban kételkedni, hogy most is ilyen magasságban jár a kaliforniai cég, ezer dolcsi fölött.

gartner_3Q12_us_trend.png

Összefoglalva: kizárólag prémium gépekkel 13,6 százalékot elérni elég szép eredmény, még úgy is, hogy ezt csökkenő darabszám mellett hozta össze az Apple: tavaly még 2,214 millió Macet adtak el ebben az időszakban, idén már csak 2,079 milliót. Mégis az Apple gyengült az egyik legkevesebbet az összes gyártó közül, náluk jobban csak a növekedő Lenovo járt, így a cupertinói cég a 6,1 százalékos visszaesésével is nőtt az összességében 13,8 százalékkal töpörödő piacon.

Azt meg nyilván nem kell túlmagyarázni, hogy a bűnöst a számítógéppiac gyengüléséért házon belül kell keresni, szóval az Apple bizonyára nem nagyon aggódik a számok miatt.