A héten Sydney-ben nyílt egy "Samsung Experience Store", ami állítólag az első olyan üzlete a cégnek, ami kizárólag a Samsung mobiltermékeket mutatja be testközelből a vásárlóknak.

Az üzletről készült képeket, videókat nézve egyébként könnyen észre lehet venni a hasonlóságot az Apple üzleteinek dizájnjával. Üveg bejárati front, egyetlen hatalmas tér, rajta minimalista, fehér asztalokkal, amin az eszközök sorakoznak, várva a kipróbálásra. Az eladók egyenpólóban járnak körbe, és segítenek a tanácstalan érdeklődőknek.

Az üzlet egyébként egyetlen sarokra van egy Apple Store-tól, nem hagyva kétséget afelől, hogy a Samsung kiknek szeretne alternatívát kínálni. Tegyük azért hozzá, hogy a videóban a cég képviseletében Tyler McGee kissé leereszkedő mosollyal állította, hogy semmi köze az üzlet földrajzi helyének ahhoz, hogy a versenytársaknak hol van boltjuk. Ahhoz van csak köze, hogy Sydney-ben nehéz ingatlant szerezni, és amikor kínálkozott ez a lehetőség, lecsaptak rá. Természetesen nem akarnak úgy tűnni, mint aki lohol a konkurencia után.

Szerintem ez egy jó irány a Samsungnak, még akkor is, ha sokat nem kellett agyalni, hogy nézzen ki. Ami nem jó irány, és óriási kontrasztot mutat az előzőekkel, az mondjuk ez a "szerviz központ", amit pár hete fotóztam Győrben:

IMG_5872.jpg

A sydney-i üvegajtó nekem azt üzeni, hogy "isten hozott nálunk", ez utóbbi meg azt, hogy "mi a gondod öcsi, beszéld meg Igorral".