Komolyan mondom, már majdnem japánnak éreztem magam, amikor rábukkantam a Bigyóshop nevű oldalon a Vasúti mese elnevezésű termékre. Először azt gondoltam - a fotó alapján -, hogy valami 3D-s képeskönyv, esetleg valami vicc:

bigyo_vasuti_mese_big.jpg

Aztán elkezdtem olvasni a termékleírást, ami elsőre nem vitt közelebb, ellenben zseniálisra sikerült:

Még mielőtt feltennéd elmédnek azt a nagyon is jogos kérdést, hogy ez meg mi a jó büdös franc? - szólunk, hogy igen elvetemültnek kell ahhoz lenned, hogy megértsd a működési elvét!

A telefonon mutatott képek idejét éljük és a videók is elég elterjedtek lettek, főként, ha iPhone-nal utazunk mindenhová és nem félünk azt használni...

Ez a vasúti kocsit imitáló "csendélet" megmutathatja a kicsinek, hogy milyen lett volna, ha vonattal ment volna a család és a vonat ablakából látta volna amit valószínűleg az autó ablakából látott. Az iPhone segítségével lejátszhatjuk neki a képeket, a videókat és ezeket akár végteleníthetjük is, játékra késztetve csemeténket.

Screen Shot 2012-08-16 at 5.32.54 PM.png

Fantasztikus! Fogalmam sem volt, hogy van erre emberi igény! De itt nem állnak meg, tovább ingerelnek, lökdösnek a vásárlás felé:

Ha régóta tervezed, hogy átgurulsz a transzszibériai vasúttal Vlagyivosztokba, de ezt a terved még nem sikerült bevégeztetned, akkor modellezheted az utazást kicsiben, talán át is élheted kicsit.

Én világ életemben Vlagyivosztokba akartam utazni, és hála istennek most már nem kell tovább várnom. Szerintem remek ötlet lenne a gyártótól, ha a Moszkva-Vlagyivosztok utat lefilmeznék egy vonat ablakából, és feltöltenék Youtube-ra, hogy betehessem a makettbe az iPhone-on lejátszott filmet, és végre tényleg átéljem az élményt. De ha nem fér fel annyi a videómegosztóra, elég lesz Moszkva-Petuski is, ott is elég érdekes dolgok történnek.

Amúgy remek termékleírás, komolyan tetszik.

update: köszönöm mindenkinek, aki felhívta a figyelmemet, hogy a Moszkva-Vlagyivosztok útvonal fenn van a megosztón, remek érzés tudni. Ezek szerint a fenti eszköz ennek az anyagnak a méltó megtekintésére is alkalmas.