A Nielsen végre megmutatta, hogyan kell egy átlátható, értelmezhető, egyértelmű grafikont csinálni: első pillantásra is látszik, hogy melyik volt a legsikeresebb mobilplatform és mobilgyártó az amerikai piacon.

Összesítettben az Android átvette a vezetést, az Engadgeten is megjelent elemzés szerint jelenleg 51 százalékon áll a Google operációs rendszere.

nielsen-smartphone-share-q2-2012.jpg

A jelek szerint csak az Apple bírja a versenyt: az iOS részesedése 34 százalékos, a Blackberry-é 9 százalékos, míg a Windowsnak 4,3 százalék jutott. Érdekesség, hogy utóbbi 3 százalékos Windows Mobile-részesedésből és 1,3 százalékos Windows Phone-részesedésből állt össze, amiből kiderül, hogy a Microsoftnak csak a régen vett, még mindig használt mobilok miatt van egyáltalán látható piaci súlya. Ennél azért többet érdemelne a WP7.

A Symbian és a Palm lényegében észrevehetetlen, egyébként meg ha méretarányosak lennének a hasábok, akkor az Androidon és az iOS-en kívül a többi platformnak csak csíkok jutnának.