A Wall Street Journal fedezte fel februárban, hogy a Google egy kevésbé etikus gyakorlat alapján kijátszotta a mobil Safari biztonsági rendszerét, hogy információkat szerezhessen az iOS-használókról. Vagyis figyelmen kívül hagyta a készülék beállításait, és akkor is helyezett el adatszerző sütiket az iOS-készülékeken, ha azt előzőleg kifejezetten letiltotta a júzer. Itt írtam róla részletesebben.

safari-google-tracking.jpg

Most állítólag végéhez közelednek a tárgyalások a fogyasztóvédelmi feladatokat ellátó FTC (U.S. Federal Trade Commission) és a Google között, ami egy izmos bírságot jelent majd a Menlo Park-iaknak. Nem nehéz kiszámolni, mekkora is ez az összeg, hiszen a Google pont tavaly októberben írt alá egy 20 éves megállapodást az FTC-vel, amiben a felhasználókról történő információszerzés tisztaságát ígérték. Ezt szegték meg, így a szerződésben vállalt 16 ezer dollár per eset per napos bírságot kell felszorozni, az annyi mint 22,5 millió dollár.

Ez lehet a legnagyobb, egyetlen cégnek kiszabott bírság a fogyasztóvédelem történetében, ezzel a Google veszi át a stafétát a vásárlók legsúlyosabb átverésének képzeletbeli ranglistáján. És ez fog jobban fájni a vállalatnak, nem az összeg nagysága.