Az iSuppli nemcsak az Apple-gépek feldarabolásában, hanem piaci részesedésük kiértékelésében is elég jó. Az elemző szerint a idén akár a teljes tabletpiac 61 százalékát is megkaparinthatja az Apple, ami még az 55,1 százalékos tavalyi utolsó negyedéves eredményhez képest is növekedést mutat.

2011. végén a Kindle Fire borította fel az erőviszonyokat, az Amazon készülékével az Android-platform 41,1 százalékot kaparintott meg a tabletpiacból.

A hype csökkenése és az új iPad megjelenése miatt ez a szám idén 38,4 százalékra csökkenthet az iSuppli szerint, aki azt állítja: az Apple 61 százaléka mellett nem nagyon akad majd olyan gyártó, amelyiknek két számjegyű lesz a piaci részesedése 2012-ben.

Különösen igaz ez a vállalati szektorra, aminek az igényeit a ChangeWave mérte fel a közelmúltban: kiderült, hogy a tabletvásárláson gondolkozó cégek 84 százaléka választaná az iPadet, 8 százaléka a Samsungot, 6 százaléka az Amazont és 4 százaléka a HP-t.