Túlnyitódott a laptopom. Van ilyen. Kár lenne keresni az okokat, felelősök után kutatni, bűnbakokat keresni, ne is várjatok tőlem magyarázatot az esetre, megtörtént, túl vagyunk rajta, semmit sem bántam meg, magamat adom, nem taktikázok.

Lényeg, hogy túlnyitódott, ami főleg azért zavart, mert a kijelzőn többé nem jelent meg semmilyen tartalom (NEM azért, mert a Twicát olvastam). A MacBook rendben bebootolt, működött, az LCD is áram alatt volt, de adat nem jelent meg rajta.

Ez két dolgot jelenthetett: vagy úgy megsérült a panel, hogy az már kuka, vagy, és én erre tippeltem, az adatkábellel történt valami, ami egy lényegesen olcsóbb hibát jelent. Hívtam egyből iDokit, aki hat nappal későbbre tudott időpontot adni: kezdődött a hosszú hétvége, meg fel is torlódtak nála a munkák, lényeg, hogy a négynapos ünnep alatt gép nélkül maradtam.

Ezért utólag hálás vagyok a sorsnak, végre nem dolgoztam végig minden szabadidőmet.

Szóval letelt a hat nap, elvittem a gépet és iDoki szétkapta. Az rögtön kiderült, hogy csupa por belülről a MacBook Pro, már csak azért is érdemes volt elnéznem a szervizbe, hogy jó alaposan kitakarítsák azt.

Utána nekiálltak a probléma felderítésének: leszerelték a kijelzőt, elkezdték vizsgálni a belső szerveket. Kiderült, hogy tényleg az adatkábellel volt a gond, ami jó hír, hiszen az ilyesmit elég olcsón lehet cserélni. Rossz hír viszont, hogy a kijelzőtartó zsanérok is elszaródtak (ez ellen még az atombiztos MacBook-tartó sem védett volna), méghozzá úgy, hogy azok bármikor képesek lettek volna újra elnyírni az adatkábelt. Szóval ezeket is cserélni kellett (meg a kuplung is szar volt, új karburátort is raktunk az autóba, oké, főnök?), ami azért is baj, mert ilyen zsanérokat nem árul az Apple. Vagyis árul, de csak kijelzővel együtt. Anélkül nehéz a beszerzésük (csak bontóból lehet szerezni), és ennek megfelelően magas az áruk is.

Viszonylag gyorsan végeztek a munkával is, így három órával a leadás után újra volt egy használható gépem, meg 22 ezer forint mínuszom.

Ezentúl gondoskodok arról, hogy ne nyitódjon túl a kijelző. Akármilyen okból.