Azon gondolkozom, milyen gépet vásároljak a hároméves, 13-as Pro helyett, de nem találom a megoldást. Még ha a közeljövő termékfrissítéseit nézem, akkor sem.

Az elvárásaim:

Legyen hordozható
Legyen könnyű
Legyen nagyon gyors

Ez a konfiguráció egyszerűen nem létezik és még egy ideig nem is fog.

Mindenképp laptopot akarok vásárolni, mert szeretem, ha ott van a munkahelyem, ahol én vagyok, nem egy asztalnál. Éppen ezért az iMac nem jöhet szóba. Hiába van benne erős négymagos, hiába jó a kijelzője, hiába lenne elég a hardver minden szempontból a munkához, helyhez lennék kötve vele, amitől egyszerűen elszoktam.

Szóval laptop kell, de a 13 colos méretnél nagyobb nem jöhet szóba. Ebben a méretosztályban két gép van: a Pro és az Air. A Próban én alig-alig látok olyan előnyt, ami ellensúlyozni tudná az Air vékonyságát, súlyát és az ssd-t. Kérhetem persze ssd-vel a Prót is, viszont az valószerűtlenül megnövelné a gép árát, és nekem még mindig túl vaskos lenne.

Csakhogy: hetente egy-két videót azért megvágok Final Cut X-ben, és oda teljesítmény kell. Próbáltam az aktuális Airt, remekül elfutott a program, viszont amikor importáltam, vagy rendereltem, néha sokat kellett várnom, ehhez a feladatot több kraft kell. Persze megvárhatom a nyáron érkező, alacsony fogyasztású Ivy Bridge-kódnevű Core i-processzorral szerelt új Airt, de a teljesítménynövekedés legfeljebb 20-30 százalékos lesz majd, míg nekem legalább 200 százalékra lenne szükség. Azt meg még a 13-as Prótól sem kapom meg. Legfeljebb a 15-östől, ami viszont betyárosan nagy.

Összefoglalva: egy MacBook Air kéne négymagos processzorral és erős grafikus gyorsítóval, ilyen azonban nem létezik, és még vagy két évig nem is fog. Thunderbolton keresztül ráköthetek persze külső célhardvert a gépre, amivel olyan teljesítményt nyújthat az Air FCPX alatt, mint egy Pro, de hát ezek a szemét kütyük körülbelül egymillióba kerülnek.

Kompromisszumos megoldásként szóba jöhetne a Pro ssd-vel, de a 13-as méretben a jelek szerint továbbra sem lesz négymagos modell, csak kétmagos, magas órajelen, ami viszont harmatos kárpótlás a nagyobb súlyért és árért cserébe. A 15-ös laptop meg nekem már túl nagy, szóba se jöhet.

Szóval életemben először fogalmam sincs, hogy milyen gépet vegyek.

Valami ötlet?